A legfontosabb frissítés az lesz a vassal kapcsolatban, hogy kap egy hibrid hajtásláncot, így a városi közlekedésben jelentősen javul majd a spanyol városi terepjáró produkciója.
Pedig nem is olyan régen, 2016-ban mutatta be a Seat első SUV-ját, az Atecát, azonban három év alatt is olyan sokat változnak a trendek, valamint az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályokkal összefüggésben lévő vásárlói igények, hogy változtatni kell.
Persze ha már egy hibrid hajtáslánccal megpróbálkozik a Seat, akkor természetesen már a külsőn is finomítanak, hogy még dögösebb legyen a gép, és ránézésre lehessen látni, ez egy új Ateca. A brit Autocar lesifotósa mág meg is örökítette a tesztelést, tehát nem csupán fantazmagória ez.
Bár alaposan maszkolva van a karosszériája, amelyet még rejtőszínnel is elláttak, azért lehet látni ezt-azt a gépen. Egy kicsit átrajzolják a fényszórókat, és még markánsabb lesz a márkára jellemző uniformizált arculat a hűtőrács lámpa kombóval. Egyébként őrületes módosítások kívül nem várhatóak.
A motorházban annál inkább, hiszen 1,5 literes TSI Evo benzines motorhoz csatlakoztatnak egy 48 voltos elektromos motort az összkerekes hajtásláncban. Az összteljesítményt még nem lehet tudni, mert ugyan a Volkswagentől származik a cucc, de vélhetően új lesz a megoldás. Jövőre várható a premier.