A másfél évtizede piacon lévő Toyota Land Cruiser J200-ast, a világ egyik legjobb, hardcore képességekkel megáldott összkerekes terepjáróját a japánok hamarosan nyugdíjazzák. Érkezik ugyanis a J300-as. Az ázsiaiak próbálják titokban tartani az újoncot, de most álcaruha nélkül kapták le a gépet.
A minden bizonnyal 2022-es modellként megjelenő J300 vizuális szempontból nem hoz túlságosan nagy változ(tat)ást. Nagy méretű hűtőrácsot és keskeny fényszórókat, négyzet alakú sárvédőket kap, de az oldalsó tükrök is másabbak lesznek.
Néhány módosítást végrehajtottak a belső terében is. A 7,0 hüvelykes digitális műszerfalon kívül a sofőr a szükséges adatokat, beállításokat egy 12,3 hüvelykes érintőképernyős információs és szórakoztató rendszer segítségével kapja meg. Ami egészen biztos, hogy jár hozzá autonóm vészfékezés, lejtmenet vezérlés, több differenciálzár.
Állítólag készül belőle a Gazoo Racing által hangol verzió is – a GR-ről tudni kell, hogy például a rangos tereprali-versenyeken, így a Dakaron is a háromszoros bajnok katari Nasszer al-Attijah (is) ül a manufaktúra 4x4-es Hiluxában. A Land Cruiser GR-S nyilvánvalóan „veszedelem” lesz, abszolút terep kompatibilis képességekkel, míg a pletykák alapján a J300-as zászlóshajóit, csúcskiadásait a ZX és a Sahara ZX jelenti majd.
A TNGA-F platformra épülő (ezt használják a közepes és a teljes méretű pickupoknál is) autóba értelemszerűen többféle motor kerülhet. A legelterjedtebb világszerte a 3,3 literes, V6-os turbódízel aggregát lehet, amely 309 lónak az erejével (687 Newtonméter) bír. A Lexus LS 500 ikerturbós V6-os benzines technikája is „játszhat”, ezt 420 pacisra (589 Nm) ígérik. Sokat beszélnek a hibrid, sőt a plug-in hibrid opciókról is, de a környezetkímélő variánsok valószínűleg váratnak magukra. A hajtástól függetlenül a J300-as minden bizonnyal tízfokozatú automataváltót kap.
Forrás: youtube