A régi időkben a Land Rover Defendernél a 130-as jelzés 3225 milliméteres távolságot jelentett az első és a hátsó tengely között. A tesztelés alatt álló, modern kori 130-as „Védő” tengelytávja megegyezik a 110-esével (3022 mm), s úgy tűnik, 2023-ban végre bemutatkozik. A gyár prémium „felfedezőként” említi a modellt.
A premiert 2022-re tervezték, de a világot sújtó koronavírus-járvány miatt csak a jövő esztendőben lepleződik le a jelenleg álcaruhában tesztelt terepjáró. A 110-es 5, 6 és 7 üléses konfigurációival szemben a 130-as 8 személyes lesz. A jelenlegi generáció legnagyobb Defendere a családokat és az aktív életmódot előtérbe helyező utazásokat kedvelő embereket helyezi előtérbe.
A Land Rover három hajtásláncot említ egyelőre. A D300 turbódízelt, a P400 turbós benzines aggregátot és a P400e turbós benzines plug-in hibridet. Ám lesz egy igazi fenevad is, mégpedig V8-as technikával.
Az Autoevolution fotóit nézegetve a nyolchengeres 130-as tesztelése a németországi Nordschleifén zajlik. A négy kipufogócsővel megtámogatott vas álcázott prototípus, jobbkormányos autó, elöl-hátul brit rendszámtáblával. S, a kérdés azonnal adódik: ha ez a V8-as kocsi, akkor milyen motor lakozik az elejében?
A legkézenfekvőbb válasz a P525, vagyis a Jaguartól kölcsönzött 5 literes, kompresszoros, nyolchengeres. Pedig ez egy nagyon régi darab, az AJ-V8 család tagja, amely 1997-ben, még 4 literes lökettérfogattal mutatkozott be az XK8-ban és az XJ8-ban.
A pletykák szerint, inkább előbb, mint utóbb a Defender a Range Rover nyomdokaiba lép, s BMW motorokkal próbálkozik majd. Pontosabban az ikerturbós, 4,4 literes, V8-as aggregáttal, amely 523 lóerős, a topnyomatéka pedig 750 Newtonméter.