Lezárult egy korszak: 2 165 678 darab és 12 évig tartó (sorozat)gyártás után nem készül több régi JK Wrangler a Jeep toledói bázisán. Az utolsó példány, amely kigördült az épületből, egy összkerekes fehér színű Rubicon volt. Mostantól a 4x4-es pickup „születésére” koncentrálnak az üzemben.
Forrás: Jeep
„Gyakorlatilag folyamatosan azon dolgoztunk az elmúlt esztendőkben, hogy a Jeep szerelmeseinek a legjobbat nyújtsuk, s olyan Wranglereket építsünk, amely a legképtelenebb helyekre is elviszi őket” – jelentette ki Chuck Padden, a Toledo Assembly Complex vezetője. – Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy milyen szerepet játszottunk a jármű történelmében, és milyen hatást gyakorolt az üzem a toledói közösségre. Örömünkre szolgál, hogy ugyanezt az elkötelezettséget visszük tovább az új Jeep építésében.”
Forrás: Jeep
S, hogy milyen járműről van szó? Természetesen a Scramblerről, amely várhatóan jövő áprilisban érkezik az amerikai márkakereskedőkhöz. A JL Wrangler és a Ram 1500 elegyéből született kisteherautó körül nagy a titkolózás, viszont az már kiderült, nem lesz kapható 2 literes, turbós motorral...
Forrás: Jeep
A platós miatt „meg kellett szabadulni” a régi JK és a JKU gyártósorától, így most már készen áll a megfelelő kapacitásra az üzem. A pickup kódneve JT (Jeep Truck) lesz és akár a Chevrolet Colorado ZR2, valamint a Ford Ranger Raptor ellen is harcba küldheti a márka.
Forrás: Jeep
Ami biztos: a gyár északi részén készül majd az új JL és JLU Wrangler, míg a délin a Srambler. Előbbi kettőből lesz Sport, Sport S, Sahara és Rubicon változat is, míg a platósból állítólag kétféle specifikáció várható.
Forrás: Jeep