Alig több mint két évvel azután, hogy a legendás Geländewagen, vagyis a Mercedes G-osztály második generációja megérkezett, a vállalat úgy döntött, hogy frissíti a modellválasztékot. Új terepprogrammal is ellátják a luxusvasat.
A „Desert”, vagyis a „Sivatagi” vezetési mód lényege, hogy a G maximális tapadást biztosítson a homokon. A program a kilencgangos automataváltót és az elektronikus menetstabilizációs rendszert is a csapatáshoz, a környezethez igazítja. Az új digitális műszerfal, az MBUX infotainment már eddig is alapfelszereltség volt, de most frissül a csomag, mégpedig új színekkel és okosabb, modernebb megoldásokkal. A hátrameneti kamerával ellátott parkolócsomag ugyancsak része lesz az alapfelszereltségnek, segítve a frissített G-osztályt mind a városban, mind pedig az off-road manőverek során.
A sajtóközlemény furcsasága, hogy csak két dízelváltozatot és a G 63-at említi, az 500-ast egyelőre nem – úgy tűnik, a V8-as motor már csak a G 63-hoz lesz elérhető. A két „olajkályha” valójában ugyanazon motor két változata, egy 2,9 literes, V6-os aggregát a 350 d-ben 286 lóerővel és 600 newtonméteres topnyomatékkal végzi a feladatát, míg a G 400 d-ben 330 paci tombol (700 Nm).
Az amerikai piacon továbbra is elérhető lesz a G 550, míg Németországban a G 350 d alapára 99446 euró, vagyis 35,14 millió forint, a G 400 d esetében ez az összeg 102694 euró, azaz 36,29 millió forint, míg a G 63-nál 154309 euró, tehát 54,53 millió forint.
Forrás: youtube