Teljesítmény őrültek figyelem! Szemeteket az októberi, tokiói autószalonra szegezzétek, mert olyat láttok, ami egyedülálló. A Subaru bedobja a közösbe az összkerekes S208-ast, amelynek a 2 literes motorja durvább menetképességeket biztosít a kocsinak, mint az Egyesült Államokban menőnek számító, 2,5 l-es boxeraggregáttal ellátott Impreza WRX STI.
A Subarunál előszeretettel helyezik a hangsúlyt a szervátrendezős erőhatásokra, gondoljunk csak a rali-világbajnoki címeket (három konstruktőri és három egyéni) szerző közönségkedvenc WRC-modellekre és azok utcai változataira.
Teljesen mindegy, hogy aszfalton, murván, esetleg hóban kellett bizonyítania:
A japán belpiacra gyártott, 2015-ben útjára engedett S207 utódjából mindössze 450 darabot építenek. Az elődöt szénszálas anyagokkal látták el, az egyedi vezérlőelektronikának és a golyóscsapágyas turbófeltöltőnek, valamint a sportlégszűrőnek köszönhetően a gyári 305 lóerő helyett immáron 328 pacival nyargalt, a maximális nyomatéka pedig a 407-ről elérte a 431 newtonmétert.
A hatgangos manuális váltóval ellátott pokolfajzatból 400 db-ot lehetett rendelni összesen. A jobb kezelhetőség érdekében, változtattak a kormányáttételen, többek között stabilizátorrudakkal szerelték fel, Bilstein lengéscsillapítókkal vadították meg. A 19 colos, kovácsolt BBS felnikre 255/35 méretű Dunlop abroncsokat húztak.
Szóval, jön a következő generáció, amelyről annyit árultak el az ázsiaiak, hogy morcosabb lesz az amerikai WRX STI-nél és túlnő az S207-esen. A titkolózás ellenére a jól értesültek minimum 330 LE-s teljesítményről és 440 Nm-es topnyomatékról suttognak – kis lépés a Subarunak, hatalmas élmény a tulajdonosoknak. Merthogy ezek a számok, adatok, kiegészülve az összkerékhajtással, azért elég komoly flasht biztosíthatnak a kormány mögött ülőknek és a lelkes utasaiknak.
Az egyedi világoskék festést kapó, felettébb agresszív megjelenéssel, fekete keréktárcsákkal, sportos kagylóülésekkel és megkülönböztető S208 jelzésekkel vagizó modellt azonban nem lehet majd csak úgy megvásárolni. A jelentkezőknek sorsoláson kell részt venniük és akire rámosolyog a szerencse, az nyomhatja majd a – természetesen – alumínium gázpedálját a 4x4-es izomgépnek.