Legfrissebb hírek ÚJ

Titkok az új Touaregről

Titkok az új Touaregről

A batár szabadidő-autó nagyobb, kényelmesebb, okosabb és jobban kezelhetőbb lesz. A Volkswagen március 23-án, Pekingben mutatja be a harmadik generációs, összkerekes Touareget, amelyről most elárulunk mindenféle titkot, technikai paramétert.

A Touareget 2002 óta gyártja a német vállalat. Az embereknek egyébként is „bejövő” óriás népszerűségén nagyot lökött, amikor 2009-ben (Giniel de Villiers), 2010-ben Carlos Sainz) és 2011-ben (Nasszer al-Attijah) a márka megnyerte vele – pontosabban az átépített versenyváltozatával – a világ leghíresebb és legnehezebb terepviadalát, a Dakar-ralit.

A jelenleg körülbelül 4,8 méter hosszú modell minden bizonnyal megnő, s eléri az 5 m-t. Ugyanakkor jó 200 kilogrammot veszít a súlyából, de így is 2 tonna felett mérlegel majd. A kémfotókból kitűnik, külsőleg eléggé hajaz a kistesóra, azaz a Tiguanra. A keskeny, négyszögletes lámpák, a domináns hűtőrács ismerősen hat...

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Sármosabb
Az új Volkswagen Touareg biztosan hosszabb lesz a jelenlegi elődnél, úgy 5 méteresre nő, a súlyából pedig 200 kilogrammot veszít
Forrás: autobild.de

Az MLB Evo platformra épül a modell, ugyanarra, mint az Audi Q7, a Bentley Bentayga, a Porsche Cayenne és a Lamborghini SUV Urus. A hírek szerint a szegmensben, ahol bevetik, a legnagyobb digitális „pilótafülkével” rendelkezik majd. Ugyanakkor komoly meglepetésekre nem kell számítani az utastérben.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
XXI. század
Totál digitális lesz a műszerezettsége
Forrás: autobild.de

Az összkerekes SUV autonóm vezetési rendszert szinte biztosan kap, ahogy a három üléssor és a hétszemélyes elrendezés is tuti. A beltérről készült fotókon egyelőre hiányzik a kijelző a középkonzolban – vagy inkább mindkét monitor. A pletykák az úgynevezett „Innovision Cockpitról” szólnak, azaz nem lesz a kocsiban analóg vezérlés.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Luxus
Precíz, tetszetős kialakítás, abszolút felső kategória
Forrás: autobild.de

A többzónás légkondival, fűthető és hűthető ülésekkel ellátott városi terepesben az Audi A8-hoz hasonlóan mindent a 15 hüvelykes érintőképernyőn lehet üzemeltetni. A futóműve rendkívül barátságos, légrugózással is rendelhető, az SUV fürge, mozgékony és gyorsan reagál az út esetleges egyenetlenségeire. Továbbá minimálisra csökkentették a (menet) zajszintjét.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Vezető- és utasbarát
Fürgébb, jobban kezelhetőbb lesz az új Touareg, plusz a menet közbeni zajszintje is csökken
Forrás: autobild.de

A Touareg elejébe nyitásként 3 literes, V6-os turbódízel motor kerül, az aggregát 286 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 600 Newtonméter – de jön a 3 l-es benzines, az ugyancsak V6-os technikát 330 pacisnak ígérik. A maximális teher, amit képes elhúzni, elvontatni, kb. 3,5 tonna. Az alapárát 53 ezer euróra, vagyis 16,5 millió forintra saccolják Németországban.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
286 és 330 lóerő
Háromliteres V6-os dízel- és benzinmotorral látják el
Forrás: autobild.de

 

 

Forrás: youtube