A batár szabadidő-autó nagyobb, kényelmesebb, okosabb és jobban kezelhetőbb lesz. A Volkswagen március 23-án, Pekingben mutatja be a harmadik generációs, összkerekes Touareget, amelyről most elárulunk mindenféle titkot, technikai paramétert.
A Touareget 2002 óta gyártja a német vállalat. Az embereknek egyébként is „bejövő” óriás népszerűségén nagyot lökött, amikor 2009-ben (Giniel de Villiers), 2010-ben Carlos Sainz) és 2011-ben (Nasszer al-Attijah) a márka megnyerte vele – pontosabban az átépített versenyváltozatával – a világ leghíresebb és legnehezebb terepviadalát, a Dakar-ralit.
A jelenleg körülbelül 4,8 méter hosszú modell minden bizonnyal megnő, s eléri az 5 m-t. Ugyanakkor jó 200 kilogrammot veszít a súlyából, de így is 2 tonna felett mérlegel majd. A kémfotókból kitűnik, külsőleg eléggé hajaz a kistesóra, azaz a Tiguanra. A keskeny, négyszögletes lámpák, a domináns hűtőrács ismerősen hat...
Az MLB Evo platformra épül a modell, ugyanarra, mint az Audi Q7, a Bentley Bentayga, a Porsche Cayenne és a Lamborghini SUV Urus. A hírek szerint a szegmensben, ahol bevetik, a legnagyobb digitális „pilótafülkével” rendelkezik majd. Ugyanakkor komoly meglepetésekre nem kell számítani az utastérben.
Az összkerekes SUV autonóm vezetési rendszert szinte biztosan kap, ahogy a három üléssor és a hétszemélyes elrendezés is tuti. A beltérről készült fotókon egyelőre hiányzik a kijelző a középkonzolban – vagy inkább mindkét monitor. A pletykák az úgynevezett „Innovision Cockpitról” szólnak, azaz nem lesz a kocsiban analóg vezérlés.
A többzónás légkondival, fűthető és hűthető ülésekkel ellátott városi terepesben az Audi A8-hoz hasonlóan mindent a 15 hüvelykes érintőképernyőn lehet üzemeltetni. A futóműve rendkívül barátságos, légrugózással is rendelhető, az SUV fürge, mozgékony és gyorsan reagál az út esetleges egyenetlenségeire. Továbbá minimálisra csökkentették a (menet) zajszintjét.
A Touareg elejébe nyitásként 3 literes, V6-os turbódízel motor kerül, az aggregát 286 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 600 Newtonméter – de jön a 3 l-es benzines, az ugyancsak V6-os technikát 330 pacisnak ígérik. A maximális teher, amit képes elhúzni, elvontatni, kb. 3,5 tonna. Az alapárát 53 ezer euróra, vagyis 16,5 millió forintra saccolják Németországban.
Forrás: youtube