Egyre többször vetődik fel a kérdés autós körökben: a Toyota épít-e új összkerekes terepjárót? Sean Hadley független tervező úgy döntött, megadja a választ és előáll az FJ Cruiser virtuális cseréjével: az FJ-E névre keresztelt és 2030-ra prognosztizált hardcore jármű a Land Cruiser FJ40-es elektromos mutánsa.
Az Art Center College of Design-nál végzett, majd a Fordnál dolgozott a szakember nem mellékesen odavan az FJ Cruiserért, amely főleg a Közel-Keleten, Dél-Afrikában, Chilében és a Fülöp-szigeteken örvend hatalmas népszerűségnek. Hadley egy „kicsit” átalakította a gépet. Úgy gondolta, az lenne a legjobb lépés, ha elektromos terepjáróvá alakítanák az FJ Cruisert.
Viszont, egyelőre az akkumulátor-technológia még nem teljesen alkalmas a hosszú távú terepes közlekedésre, jelentős súlynövekedéssel jár, így a valódi terepes modelleknél nem lehet alkalmazni. Ezért gondolkodott a szakember hosszabb megvalósítási intervallumban. Az FJ-E mindenesetre a hagyományokra épít, a hatvanas évekbeli 40-es Land Cruiserből merít ötletet.
Minden kerékhez villanymotor kapcsolódna, az akkupakk a padlólemezhez lenne rögzítve, a független kerékfelfüggesztés pedig lehetőséget adna, hogy a zord , extrém területen és az országúton is jól vezethető legyen az autó. Többféle tengelytávval és hosszmérettel is készülhetne – az ajtókat és a tetőt is le lehetne venni, a csomagtartó kihúzható, meghosszabbítható, de tetőcsomagtartó, off roados kerekek és csörlő is tartozna a felszereltségébe.
A beltere minimalista megközelítésű, az a lényeg, hogy a sofőr jól belássa a környezetét.