A jövő esztendőben jön az Evoque II, s most néhány érdekes infó kiderült az eddig agyontitkolt Range Rover összkerekes szabadidő-autóról. A dizájn ugyan marad, de a platform, amelyre épül és a belekerülő motor vadonatúj lesz.
Az Evoque első generációja bátornak tetszett, hiszen különbözött a többi Range Rovertől. Ám a 2011-es megjelenése óta töretlen a népszerűsége és hűséges rajongói bázissal rendelkezik. Nem kérdés tehát, hogy van létjogosultsága egy új generációs sorozatnak.
Ugyan álcázva teszteli a vállalat a gépet, az azért kivehető, hogy a dizájn valószínűleg csak kicsit változik, egyértelműen marad a kupé stílus. Sőt, a méretek sem módosulnak jelentőségteljesen – a mostani autó 4,371 méter hosszú, 1,9 m széles, 1,605 (háromajtós)-1,635 (ötajtós) m magas, a tengelytávja 2,66 m, a súlya 1595-1700 kilogramm.
A platform viszont már nem a Fordé, hanem a Jaguar Land Rover mérnökei alkották. Az ígéretek szerint a megváltoztatott alap hozzájárul ahhoz, hogy sofőrbarátibb, jobban vezethetőbb legyen az Evoque. Megkapja a Land Rover új négyhengeres, turbós motorjait, a dízelek 148 és 237 lóerős teljesítményskálán mozognak, a benzinesek 237-296 LE-sek lesznek.
Valószínűleg enyhe hibridhajtással is ellátják: az 1,5 l-es aggregáthoz kapcsolódik majd az elektromos technika, s ehhez kapcsolódik a 48 voltos e-rendszer. Minden bizonnyal 2019 elején már megjelenik, az alapára körülbelül 36 ezer euró, vagyis 11,6 millió forint lesz.
Forrás: youtube, Paultan.org