Legfrissebb hírek ÚJ

Újjászületik az ikon: a Prodrive 25 darabot épít a legendás Subaru Impreza 22B STi utódjából, a 400 lóerős P25-ből

Újjászületik az ikon: a Prodrive 25 darabot épít a legendás Subaru Impreza 22B STi utódjából, a 400 lóerős P25-ből

A Prodrive feléleszti a dicső múltat, s emlékmodellt épít az 1995-ben, 1996-ban és 1997-ben konstruktőri rali-világbajnoki címet szerzett Subaru Impreza World Rally Carnak. Az összkerekes P25-ből mindössze 25 darab kerül piacra, és leginkább a legendás utcai versenygépre, a 22B STi-re hasonlít majd.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Ikon
Mindössze 424 darab épült a ralis versenygép utcai változatából, a Subaru Impreza WRX STi 22B-ből

A 22B-ből csak 424 darab épült a kilencvenes évek végén, a mai napig a világ legjobb utcai verseny-, pontosabban raligépének tartják. Az összkerekes Subaru Impreza 22B STi ára dollárban ma már hat számjegyű összegbe kerül. A 2,2 literes turbós motorral ellátott, 276 lóerős (363 Nm), 4WD-s rendszerrel megtámogatott ikonból a vállalat 48 óra alatt eladta mind a négyszáz, kizárólag a japán piacra szánt példányát. Ezt követően további huszonnégy darabot gyártott exportra, ebből három prototípus volt, öt Ausztráliába, tizenhat pedig az Egyesült Királyságba került.

A Subaru 2008-ban futotta az utolsó ralivébés viadalát, a japán vállalat a gazdasági válságra hivatkozva kiszállt a versengésből. A három konstruktőri vébédiadalon kívül három egyéni trófeát is begyűjtött, 1995-ben a skót Colin McRae, 2001-ben az angol Richard Burns, 2003-ban a norvég Petter Solberg nyert. A Prodrive a dicső korszaknak akar emléket állítani – a cég a Subaruval működött együtt, amikor WRC-bajnok lett.

A gyártó szerint a P25 célja az ikonikus raliautó esszenciájának felelevenítése, de olyan elemeket is tartalmaz majd, amelyeket a legendás 22B országúti autó ihletett. A Prodrive úgy döntött, egyelőre csak egy vázlatot mutat meg a világnak a járműből. Mégpedig egy kétajtós Imprezát, amely nagyban hasonlít a 22B országúti autóra, és úgy tűnik, a kék szín is ugyanaz. A Prodrive azonban azt ígéri, a P25 erősebb és könnyebb modell lesz, jobb kezelhetősséggel, mint az 1270 kilogrammot nyomó előd.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Hamar elfogy
A Prodrive P25 a 22B-nek lesz egy újraértelmezett kiadása, s mindössze 25 darab épül a 400 lóerős gépből

Ezúttal egy 2,5 literes, négyhengeres motor kerül az autóba, 400 lóerős csúcsteljesítménnyel. A technika hatfokozatú, félautomata, váltólapátos sebességváltóval lesz összekapcsolva” – olvasható a Prodrive közleményében. S az is kiderült, a 25 autó közül az első még ebben az évben eljut a tulajdonoshoz.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Mestermunka
A 22B-ben olyan érzés volt ülni, mintha tényleg raliautóban foglalna helyet az ember. A Prodrive vasa is ilyen lesz