A Mercedes-AMG G 63 a világ egyik leghíresebb luxusterepjárója. Az összkerekes modell legújabb változatát 2018 óta gyártják, alaposan átalakították, frissítették az előző generációhoz képest. A Brabus kezelésbe vette az 585 lóerős veszedelmet és 789 pacis pickuppá alakította.
Mivel a G 65 már nincs a piacon, nyugdíjazták a stuttgartiak, a G 63-nak kell vinnie a prímet. Az 585 LE mellé a 4 literes, V8-as, ikerturbós motor 850 Newtonméter leadására képes. Nos, ezek a számok nem voltak nyerők a Brabusnál, így megszületett a 800 Adventure XLP.
A német tuningcég szakemberei fél méterrel meghosszabbították az autó tengelytávját, hogy helyet biztosítson a platónak. A jármű így már 5,31 méteresre nőtt. Plusz portáltengelyeket és átdolgozott felfüggesztést, teljesen új alvázat és erősített alkatrészeket kapott a masina, ami hozzásegíti, hogy a legjobb legyen az extrém körülmények között is.
A 22 hüvelykes egyedi kerekekre Pirelli Scorpion ATR 325/55-ös abroncsokat húztak, míg a Mercedes teljes egészét nézve, rengeteg szénszálas kiegészítőre kaphatjuk fel a fejünket. Mindent egybevetve, a G 63 pickup hasmagassága 49 centiméter, a 789 lovas topteljesítményhez 1000 newtonméteres csúcsnyomaték párosul.
Opcionálisan rendelhető a Widestar homloklemez és a spéci csörlő, amely 4500 kilogramm kapacitású. A felszereltségébe a német Wingcopter cég 240 kilométer/órás végsebességre képes drónja is beletartozik – a szerkezet 6 kilogrammot képes magával cipelni, a repülési távolsága 120 kilométer.
A 800 Adventure XLP-t még 2020-ban mutatkozott be, azóta is rendehető, persze az ára elég húzós, körülbelül 750 ezer euró, vagyis 322 millió forint.