Az Audi még 2015-ben mutatta be az egyébként is izmos RS6 Avant tuningváltozatát, amelyet „Performance” jelöléssel látott el. Nos, úgy tűnik, a német vállalatnál nem elég a jóból, ugyanis az összkerekes aszfaltszaggatót tovább nemesítették és lett belőle egy 705 lóerős vadállat.
Az ingolstadtiak nem vacakoltak, elérkezettnek látták az időt, hogy a partnercéggel, az ABT-vel karöltve kezelésbe vegyék a 4991 milliméter hosszú, 1986 mm széles, 1461 mm magas, 2915 milliméter tengelytávú, körülbelül 1950 kilogrammot nyomó modellt. A tehetősebb családapák kedvence még állatibb lett.
Az RS6 Avant Performance 4 literes, V8-as TFSI motorja 605 pacis, a csúcsnyomatéka 750 Newtonméter. Alig 3,7 másodperc alatt futja a nullaszázat, 12,1 szekundumra van szüksége a 200 kilométer/órás sebességhez, a toptempója pedig 305 km/ó. Valódi veszedelemről van szó.
Ám nézzük meg, mi történt vele a tuningműhelyben. Nogaro Edition kék színben pompázik, ugyanolyanban, mint az „etalonnak” számító 1994-es RS2. (Tegyük hozzá, a 2014-es genfi szalonon a márka már bemutatott egy Nogaro-modellt, mégpedig egy RS4 Avantot).
Csak emlékeztetőül: az Audi 2013-ban jött elő az RS6-os új generációjával, amely akkor 560 LE-s és 700 Nm-es volt, úgy 3,9 másodperces százas sprinttel és 250-280 kilométer/órás csúcssebességgel. A mindössze 150 darabos Audi RS6 Avant Performance Nogaro Edition viszont már 705 lóerős, a topnyomatéka 880 Nm. A gyorsulása 3,7 mp, míg a végtempó 320 km/ó-ra ugrott.
A 21 colos polírozott könnyűfém felniket kapó gép Akrapovic titán kipufogórendszerrel lett felszerelve, az utasterét pedig Alcantara kárpittal vonták be.
Az egyhangúságot kontrasztos kék öltésekkel, karbonkiegészítőkkel és speciális szőnyegekkel oldották. A csak Németországban megvásárolható autó alapára 124200 euró, azaz 40,5 millió forint.
Forrás: youtube, Nogaro