Régi testben új lélek. A Jensen International műhelyében olyan klasszikus Range Rover épült, amely külsejében ugyan korosnak tűnik, no de a belső vadonatúj. A régmúltat idéző Chieftainről azt állítják az alkotók, hogy akár a Mount Everestet is megmászná.
S, hogy mire ez a nagy felbuzdulás? A szakik kiszerelték a terepjáró elejéből a 3,5 literes, V8-as motort, a Buick aggregát helyébe a Cadillac CTS-V 6,2 literes, kompresszoros technikáját pakolták. Azonnal 560 lóra ugrott a maximális teljesítmény – pluszban hatfokozatú automataváltóval és GM-osztóművel látták el a szörnyeteget.
A retro testbe csomagolt műszer a harmadik generációs Land Rover Discovery létravázát és független felfüggesztési rendszerét örökölte, s kiváló off road képességekkel rendelkezik.
„A Buick-eredetű Rover-motor tiszteletet parancsoló, de számos ismert, bosszantó probléma jellemzi” – indokolta a Jensen International a motorcserét.
Az autó eredeti, szerény kivitelezésű utastere is megújult. Mivel a funkcionalitásával eddig sem volt baj, ezt a jó tulajdonságát megtartotta, viszont immáron igazodik a modern kor követelményeihez. Multimédiás rendszerrel és műholdas navigációval látták el. Ráadásul első osztályú bőrkötést kapott a belseje.
A Jensen Internationalnél egyébként előszeretettel nyúlnak hozzá klasszikusokhoz, amelyeket aztán modern technológiával vadítanak meg. Ez olyan párosítás, ami kiküszöböli a korábbi meghibásodási forrásokat, viszont a kocsi megtartja az egyedi, régies motívumait.