Minden idők legőrültebb, legfeltűnőbb és legextrémebb Lexusa készült el korábban az Egyesült Államokban. A Toyota luxusmárkájának bevezetésekor valószínűleg nem így képzelték el az összkerekes IS 350 átépítését: a modellt lecsupaszították, becsövezték és úgy fest, mintha a Mad Max filmből került volna elő.
Forrás: Krowrx
A JD Durham célja nem a megbotránkoztatás, sokkal inkább az egyediség kihangsúlyozása, a meghökkentő dolgok előtérbe helyezése. Nos, úgy tűnik, az Alabama államban található Krowrx műhelyben sikerült egyedülállót alkotni.
Forrás: Krowrx
A 2006-os Lexus IS 350 tulajdonosa azzal a kéréssel fordult a szakemberhez, hogy a kissé már megunt gyári autóját szeretné valamelyest feldobni. Nos, amit kapott, az minden képzeletét felülmúlta. A japán verdát szépen megfosztották az elemeitől és az egész járgányt becsövezték, mint egy versenyautót. Az acélrudakból hegesztett térváz felel a szükséges szerkezeti merevségért és a biztonságért.
Forrás: Krowrx
Szinte felismerhetetlen lett a kocsi, de talán mégsem. Ugyanis a vázszerkezet körbeöleli a Lexusokra jellemző speciális hűtőmaszkot, így a kontúrból – talán – megállapítható, milyen modellt alakítottak át.
Forrás: Krowrx
A változtatások alapos súlycsökkenéssel jártak. Állítólag körülbelül 450 kilogrammtól szabadították meg a gépet, amikor elkészült, alig nyomott többet 1 tonnánál. Cserébe viszont benne hagyták a gyári, 3,5 literes, V6-os, 306 lóerős motort és az automataváltót is. Durham szerint, úgy 210 kilométer/órás sebességig elviselhető a menetszél, utána viszont már kezd kellemetlenné válni a „fuvallat”.
Forrás: Krowrx
A hivatalosan „IS Exo”-ra keresztelt szörnyeteg rendkívül biztonságos, a cégnél alapszabály, hogy túlméretezik a bukócsövezést, így egy esetleges borulásnál is megvédi a benne ülőket. Például az eredeti, légzsákos kormányhoz sem nyúltak.
Forrás: Krowrx
A különleges Lexus – vagy mi a fene... – megépítése 5000-6000 dollárba, vagyis körülbelül 1,7-2 millió forintba kerül. No meg egy jó állapotú alapmodellbe...
Forrás: Krowrx