Az összkerékhajtással is készülő pickupok népszerűsége az eget verdesi szerte a világban, teljesen mindegy, hogy éppen melyik földrészen járunk. A szabadidő-autóként és munkagépként is használható modelleket a tuningcégek is „szeretik”, így például a lengyel Carlex Design. A Toyota Hilux az egyik nyerő választás.
Ha valaha díjazzák majd a legdögösebb Hiluxokat, ezek a kisteherautók valószínűleg bekerülnek a jelöltek közé. Kívül és belül komoly átalakításon estek át a platósok.
Kezdjük a külsővel. A gyári első és hátsó lökhárítók is a kukában végezték, helyettük a cég terméke feszít a két Toyotán. Dögös spoilereket kaptak a kocsik, a strapabíró, különleges eljárás útján készült műanyag toldásoknak köszönhetően a hosszuk és a szélességük is nőtt.
A motorháztetőn központi pozíciót foglal el a vaskos és tekintélyt parancsoló légbeömlő, de a tetőre pakolt kiegészítő LED-es világítások sem rosszak. Az off road kompatibilitásért a Pedders futómű felel, növelték a szakemberek a tengelytávot, a kerekeken pedig BFGoodrich All Terrain abroncsok feszülnek.
Az alkatrészek megóvása érdekében haspáncélzattal is ellátott modellek beltere sem hasonlít már az eredeti megoldásra. A kormánykereket, a műszerfalat és az üléseket is kézzel varrt fekete bőrbe csomagolták, különleges megjelenést biztosítva a pickupoknak. Sikerült a kategória elitjébe emelni a színvonal növelésével.
A motorhoz és a sebességváltóhoz viszont nem nyúltak: maradt a 2,4 literes, 150 lóerős, 400 newtonméter csúcsnyomatékú turbódízel aggregát és a hatfokozatú manuális változat.
„A cél az volt, hogy a külső és a belső kialakítás után, exkluzív járművet kapjunk. Ez a kivételes pickup ötvözi a teherautók és a szabadidő-kocsik legjobb tulajdonságait. Új hullámos, aprólékosan kivitelezett dizájn és kiemelt off road modifikáció jellemzi” - olvasható a Carlex Design „kedvcsinálójában”.