Legfrissebb hírek ÚJ

Eszement járgány: összkerekes öszvér Dacia

Eszement járgány: összkerekes öszvér Dacia

Ilyen Dacia egészen biztosan nincs még egy! Az 1978-ban gyártott román autó ugyanis brutális átalakításon ment keresztül. Mioveniben 1969 és 2004 között közel 2 millió kocsi gördült ki a gyárból, de egyik sem közelítette meg a főszereplőnket, a Berlina 1300-as modellt.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Párját ritkítja
Temesváron, egy kis műhelyben épült az egyedi Dacia

A 4,34 méter hosszú, 1,36 m széles, 1,435 m magas, 2,441 m tengelytávolságú, 930 kilogrammos 1300-as típusjelzésű Daciát egy temesvári fiatalember kegyetlenül megvadította.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
A látszat csal
A régi időket idézi, a teljesítménye viszont lenyűgöző

Romániában az ARO-ból készült összkerekes változat, de a Daciából nem. Egészen a 2000-es évekig. Először a Renault Fuego Turbo (mechanikai alapja a Renault 18, amely rokona az R12-nek, azaz a Dacia 1300-nak) 1,6 literes, 130 lóerős motorját kapta meg az autó, de sorban még jónéhány kölcsöncucc is belekerült.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Nem gyári...
1,6 literes, 130 lóerős motor dolgozik benne

Így például ötsebességes váltó, a Renault 18 4x4-es hajtása, s az akár 160 kilométer/órás tempóra is képes kocsi szépen kezdett izmosodni. Nagyjából minden darabja valamelyik másik modellből való.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Padlógázon
A Renaul 18-as 4x4-es hajtásával ellátott sárga veszedelem akár 160 kilométer/órás sebességre is képes

Elektromos ablakemelő, elektromosan nyíló csomagtartó, központi zár, napfénytető, BMW felfüggesztés,195/45 R15-ös abroncsok, Subaru légbeömlő – amolyan öszvér lett a régi Dacia.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Kicsit rozsdásodik
Oké, a karosszéria nem a legszebb, de nem is a kinézete miatt szeretik

A terv most az, hogy a Renault 21 Turbo 175 lovas blokkja menjen bele, de a végső cél a 200 LE elérése.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Innen, onnan
A felfüggesztése egy BMW-ből, a légbeömlője egy Subaruból való