Ilyen Dacia egészen biztosan nincs még egy! Az 1978-ban gyártott román autó ugyanis brutális átalakításon ment keresztül. Mioveniben 1969 és 2004 között közel 2 millió kocsi gördült ki a gyárból, de egyik sem közelítette meg a főszereplőnket, a Berlina 1300-as modellt.
A 4,34 méter hosszú, 1,36 m széles, 1,435 m magas, 2,441 m tengelytávolságú, 930 kilogrammos 1300-as típusjelzésű Daciát egy temesvári fiatalember kegyetlenül megvadította.
Romániában az ARO-ból készült összkerekes változat, de a Daciából nem. Egészen a 2000-es évekig. Először a Renault Fuego Turbo (mechanikai alapja a Renault 18, amely rokona az R12-nek, azaz a Dacia 1300-nak) 1,6 literes, 130 lóerős motorját kapta meg az autó, de sorban még jónéhány kölcsöncucc is belekerült.
Így például ötsebességes váltó, a Renault 18 4x4-es hajtása, s az akár 160 kilométer/órás tempóra is képes kocsi szépen kezdett izmosodni. Nagyjából minden darabja valamelyik másik modellből való.
Elektromos ablakemelő, elektromosan nyíló csomagtartó, központi zár, napfénytető, BMW felfüggesztés,195/45 R15-ös abroncsok, Subaru légbeömlő – amolyan öszvér lett a régi Dacia.
A terv most az, hogy a Renault 21 Turbo 175 lovas blokkja menjen bele, de a végső cél a 200 LE elérése.