Klasszikus összkerekes Toyota Land Cruiser egy kicsit (?) átgondolva, átépítve. Egy FJ45-ös modellből amolyan Hot Rod, vagyis egy tipikus, klasszikus amerikai autó épült – pedig a jármű Dél-Afrikában készült. Ízlések és pofonok: dögös vagy kiakasztó?
Az alapgép 1975-ben gurult ki az ázsiai márka gyárából és sok-sok év után, megannyi terepen töltött időszakot és megpróbáltatást követően most az Allers Rods & Customs műhelyében született újjá. A szó legszorosabb értelmében.
Egy biztos, ez a kocsi senkit sem hagy hidegen – az más kérdés, nem csak rajongókat gyűjtött, de jó néhány LC-hívőnél a biztosítékot is kiverte. Pedig nem lehet azt állítani, hogy elkapkodták volna az építését, hiszen körülbelül 1200 órát töltöttek a szakik a bütykölésével.
A Lexus – a Toyota elitmárkája – által megálmodott 300 lóerős, V8-as motor dolgozik benne, s a technikához ötsebességes automataváltó kapcsolódik. A kerekek és a hátsó differenciálmű a Land Rover Discovery „tulajdonai”, az ülések a Jeep Wranglerből, a fényszórók az 1-es Volkswagen Golfból valóak.
A szinte a földig ültetett verda értelemszerűen új futóművet kapott, a könnyűfémfelnikre pedig BFGoodrich All Terrain abroncsokat húztak. Az egészen elképesztő masinába – amelyet sokan a Land Cruiser megcsúfolásának tartanak – digitális műszerfalat és Momo kormányt tettek. S, hogy tényleg működőképes a Toyota, arra bizonyíték, immáron 10 ezer kilométert gurítottak le vele.