Elképzelem, amikor az összkerekes luxusterepjáró tulajdonosa otthon üldögél, összeroskadva, összeomolva, megalázottan és meséli az asszonynak vacsora közben, hogy megint lenyomta a „kockáját” a sztrádán egy sportautó. Látom magam előtt, ahogy könnycseppek szöknek a szemébe, majd hirtelen az asztalra csap és annyit mond: elég volt! Néhány nap múlva pedig már csak rossz emlék a számára a sok megaláztatás, a Posaidon tuning visszahozta az önbizalmát.
Merthogy onnantól kezdve, hogy bekopogtatott a cég ajtaján és megkérte az ott dolgozó szakikat, ugyan babrálják már meg a Mercijét, újra visszatért a jókedve. Nem csoda, hiszen égi segítséget kapott: a háborgó tenger istene, Poszeidón „áldotta” meg az autóját.
A történethez hozzátartozik, főhősünk verdája a beavatkozás előtt sem a futottak még kategóriába tartozott. A G 63 AMG-ben gyárilag 5,5 literes, V8-as, duplaturbós motor dolgozik, a csúcsteljesítménye 571 lóerő, a topnyomatéka pedig 760 Newtonméter. A Posaidonnál viszont úgy gondolkodnak, a jóból nem árt meg a sok, ezért sokkoltak.
Először a kocsitulajdonost, aki a megvariált kedvencébe beülve arra döbbent rá, hogy fegyver van alatta, másodsorban a többi közlekedőt, akik szembesültek a pokoli teljesítménnyel.
A hírek szerint az aranykezű mesterek csupán a motorvezérléssel „nemesítették” a sárga színű terepjárót. Tessék megkapaszkodni, vagy inkább leülni: 850 tagúra növelték a ménes számát, a nyomatékgörbe csúcspontja pedig 1349 Nm. A faltörő kosból rakéta lett.
Merthogy a menettulajdonságai is alaposan megváltoztak. A machinálás előtt 5,4 másodperc alatt érte el álló helyzetből a 100 kilométer/órás sebességet a több mint két tonnás gép, a maximális tempója 230 km/ó volt. Ám most már 3,6 szekundum alatt futja a százas sprintet és akár 285 kilométer/órával is lehet vele száguldani.
A Mercedes nem mellékesen adaptív lengéscsillapítókat kapott, a 22-es felnijeire pedig 285/30-as abroncsokat húztak. A megerősített hétfokozatú automata sebességváltóval ellátott járműbe az S -osztály AMG változatából tettek féknyergeket és karbonkerámiás féktárcsát, hogy a megállással se legyenek problémák.
A beltere sem maradt érintetlen, szénszálas anyagokkal lehet feldobni az egyébként bőrkötéses területet, s a színezés is olyan, amilyet a kedves megrendelő kíván. Arról egyébként nincs hír, mennyibe került a tuning, de kiindulási alapként azért jegyezzük meg: kis országunkban a Mercedes-Benz G 63 AMG kezdőára 60 millió forint.
Forrás: youtube