Ilyen az, amikor az ember ragaszkodik egy márkához (Wartburg), van egy hobbija (terepralizás), s a kettőt megpróbálja összeházasítani. A következő sztori a keleti oldal, a Német Demokratikus Köztársaság (NDK) és a nyugati vidék, a Német Szövetségi Köztársaság egyesítésének a levonata.
A történet szerint a lipcsei Nico Rissel gondolt egy merészet, vásárolt egy 1988-as (Eisenachban egyébként 1991-ig gyártott) 4,28 méter hosszú, 1,65 m széles, 1,5 m magas, 950 kilogramm súlyú Wartburgot, s az 1270 köbcentiméteres, 58 lóerős Touristot elkezdte átalakítani.
A 450 eurós (alig 168 ezer forintos) géphez vett egy donort, mégpedig egy kiszuperált G Mercedest. A kettőt pedig elkezdte összeeszkábálni. A Wartburg karosszériát bukócsövekkel erősítette meg, megtartotta az ajtókárpitokat, a műszerfal egy részét, plusz a kormány is olyan, mintha eredeti lenne.
A rövid kocka 240-es Merci alváza pont kompatibilis volt hozzá, de a terepgumik sehogyan sem passzoltak a keleti csodához, így oldalanként 20 centiméteres sárvédő szélesítéseket kellett eszközölnie.
Az aggregátja pedig egy harmadik autóból, az 500 SEC-ből érkezett: a V8-as, 5 literes, 250 lóerős blokk elég nehezen fért el a motorháztető alatt, úgyhogy további helytágításra volt szükség. Recaro kagylóülések kerültek bele, a hátsó padot viszont a kukába hajították és egy 200 literes üzemanyagtartály került a helyére.
A G-Wart 500-nak keresztelt összkerekes autónak egyébként van rendszáma, úgyhogy a forgalomban is lehet használni.
Forrás: youtube