Ez aztán a remekmű! Akad, akinek a szíve megszakad, hogy szétszerelték az összkerekes exszovjet GAZ-66-os teherautót, mások viszont üdvözlik az ötletet, hogy egy házilag épített Hummer H1 utánzatban született újjá. Mindenesetre a lélegzetünk elakadt, amint megpillantottuk az alkotást.
A GAZ-66 az egykori Szovjetunióban épült, mégpedig a Gorkij Autógyárban (GAZ). A 4x4-es hajtásképletű teherautó igazi monstrum, 3,5 tonnát nyom és a katonaság előszeretettel használta szállítási és terepfeladatokra.
Egészen a kilencvenes évekig épült az 5655 milliméter hosszú, 2340 mm széles, 2525 mm magas, 315 mm hasmagasságú, elöl 42, hátul 32 fokos terepszöggel rendelkező óriás. Az elejében 4250 köbcentiméteres, V8-as, 116 lóerős motor üvöltött, hivatalosan harminc-negyven litert fogyasztott, de ha nagyon meghajtották a műutak mellett, akár az egy kilométer/egy literes szürcsölést is produkálta.
Nos, ebből a legendából épült Hummer. Pontosabban, egy H1 utánzat. Aprólékos tervezés után születtek meg a szükséges elemek. Az eredeti „Kalapácsról” tudni kell, hogy az amerikai hadsereg Humvee gépének utcai változata, a 4,686 méter hosszú, 2,197 m széles, 2 m magas, több mint 3 tonnát nyomó összkerekes terepjárót 2006-ig gyártották.
A magyarországi remekműről nincsenek technikai infók, de az biztos, hogy nagyszerű munkát végzett a „kivitelező”, a végeredmény tényleg hasonlít a Hummerra.