Nem kétséges, hogy egy expedíciós szárazföldi utazáshoz komoly kalandvágy kell. Ám az elszántság nem elég magában. Egy robusztus, strapabíró járműre is szükség van, amely bárhová és bármikor elviheti a kalandorokat – olyanra, amely az otthon kényelmét is biztosíthatja. Mondjuk egy átalakított összkerekes Humvee-ra.
A gazdája a gépet Pattonnak nevezte el. Mégpedig George Smith Patton Jr. (San Gabriel, Kalifornia, 1885. november 11.-Heidelberg, 1945. december 21.) katonatisztről, az Amerikai Egyesült Államok hadseregének négycsillagos tábornokáról, aki a második világháborúban a földközi-tengeri hadszíntéren, majd Franciaországban és Németországban vezette a csapatait, s a szövetségesek normandiai partraszállásának az egyik kulcsfigurája volt.
Minden négy évvel ezelőtt kezdődött, amikor Reed Gerdes úgy döntött, a feleségével együtt hosszú utazásra indul és mindkettőjük életét megváltoztatja. Akkoriban azt gondolta, a piacon lévő lakóautók nem felelnek meg az elképzeléseiknek. Kezdetben egy 12 méteres iskolabuszt szeretett volna vásárolni, és ideális kerekes otthonná alakítani. A remekmű azonban soha nem készült el, mert Reed érezte, valami hiányzik – csak azt nem tudta, hogy mi…
Elkezdte nézegetni a Sprinter furgonokat, és azt kívánta, bárcsak jobb terepjáró-képességgel rendelkeznének. Majd rádöbbent: robusztus járművet szeretne, amely az otthon összes kényelmét tartalmazza. A katonai terepjáró, a Humvee alváza tökéletes alapul szolgált. Körülbelül másfél évig tartott a gép megtervezése és megépítése.
A speciális modell egyelőre csak prototípus, de Reed bízik benne, „a világ valaha látott legjobb szárazföldi járművét” alkotta meg. Bár a Patton masszív külsővel rendelkezik, a tulajdonos szeretne egy olyan belső teret kialakítani, amely ezzel egy kicsit ellentétes, vagyis otthonos hangulatú, és felettébb komfortos. Patton várhatóan kap egy nappalit, konyhát, fürdőszobát, teljes méretű zuhanyzót, toalettet és egy hálószobát, amelybe belefér egy „queen-size” ágy.