A népszerű német tuningcég, a Manhart Performance általában egyszerű beavatkozásokat végez. Az átépítések „egészséges” teljesítménynövelést, módosított felfüggesztést, új kerekeket, fóliaburkolatot tartalmaznak. És ennyi. Ám éppen ezért kedvelik a manufaktúrát. A 635 lóerős MHX3 600 néven futó legújabb alkotás alapja az összkerekes BMW X3 M Competition.
Pontosan ugyanezek a frissítések egyébként elérhetőek kevésbé praktikus testvérhez, az X4 M Competition modellhez is. De nézzük, miről is van szó. A tuner az MHtronik kiegészítő vezérlőegységével, valamint a négy darab karbon végződéssel ellátott rozsdamentes acél kipufogórendszerrel spékelte meg a modellt. Így a 3 literes, biturbós, hathengeres motor immáron 635 lovas lett, a topnyomatéka pedig eléri a 785 Newtonmétert.
Ez 15 pacival és 65 Nm-rel kevesebb, mint amit például a topkategóriás szabadidő-autó, a 4 literes, V8-as aggregáttal megtámogatott, 4x4-es Lamborghini Urus gyárilag tud. Ám ha figyelembe vesszük, hogy az X3 M Competition nincs 2 tonna, míg a Lambo 2200 kilogramm, a BMW 4,726 méter, az Urus 5,113 m hosszú, a Manhart autója az olasz vetélytársat lenyomja.
Az MHX3 600 nullaszázas gyorsulása nem ismert, de viszonyításképpen jegyezzük meg: a gyári, 510 LE-s (650 Nm) X3 M Competition álló helyzetből körülbelül 3,9 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, csak 0,3 szekundummal lassabb, mint a Lamborghini SUV.
A jármű 30 milliméterrel lett alacsonyabb, előre 9x22”-es, hátulra 10x22”-es Alpina könnyűfém keréktárcsákat kapott. A gumiabroncsok méretei: 255/35 és 295/30. Az aerodinamikai mutatót és a megjelenést a karbonszálas kiegészítők teszik tökéletessé, az oldalsó szoknya, a kerékív szélesítés, az oldalsó tükörsapka és a hátsó diffúzor is elég menő.
Ahogy a kormánykerék, merthogy az is a Manhart saját kreációja, de a belteret is feldobják a szakik, ha arra van igény a megrendelőtől.