Több mint félszáz esztendeje rója az úttalan utakat ez az FJ40-es Land Cruiser, amely némi restaurálásnak és persze némi tuningolásnak köszönhetően szinte jobban hasít, mint újkorában.
Jeremiah Proffitt hatalmas műkedvelő, ezért megalapította saját cégét, a Proffitt's Resurrection Land Cruiserst, amelyben azzal foglalkozik alkalmazottjaival, hogy ősrégi példányokat újít fel, s tesz harcra késszé, megmentve ezzel az utókornak a legendát.
Ezúttal egy 1962-es évjáratú FJ40-est hozott vissza a süllyesztőből – szinte szó szerint ugyanis Utah-ban, a sivatagban árválkodott elhagyatottan –, és sok melóval, igencsak tip top állapotúra varázsolta. Kezdjük a legdrasztikusabb változtatással, amely már elárulja, hogy ez nem is teljesen Toyota, hiszen egy új Ramjet 350-es épített motort illesztett bele, amely éppen ennyi lóerős csúcsteljesítmény leadására képes, s egy négysebességes automataváltóval van összekapcsolva.
Ha mindez nem lett volna elég a kormányművet is egy az egyben kicserélte egy saját maga által összeeszkábált egységre. Ja, és még légkondival is felszerelte a vasat, hogy ne kelljen túlságosan megizzadni egy izmosabb off road túrát követően.
Ám, hogy legyen örömteli rész is a beszámolóban, azt mindenképpen ki kell emelni, hogy a karosszérián minden eredeti, az tényleg csak restaurálva lett. A legendás üvegszálas tetőt például speciális festékkel kezelte le, hogy a valaha volt vízállóságát megőrizze továbbra is.
Naná, hogy a hasznos extrák sem maradhattak le róla, a fényszórókat LED-re cserélték, mert ez szinte már elengedhetetlen manapság off roadozás közben, de maradt klasszikus kerek a lámpatest. Az első lökhárító pedig csörlőtokos, így nem kell tartani egy esetleges elakadástól.
A futóművön viszont szintén variálni kellett, a hátsó kerékjáratokat kicsit muszáj volt átalakítani, mert a hajtásláncot úgy tudták tökéletesre hangolni, hogy valamivel rövidebb lett a tengelytáv. Az első felfüggesztéshez a lengéscsillapító eredeti, ehhez Old Man Emu laprugókat illesztettek, a tengely pedig egy 1978-as FJ40-esből származik. Az eredeti Toyota acélfelnik is maradtak ezekre 35-ös BFGoodrich terepgumikat húztak.
Hátul szintén 78-as FJ40-es tengely van ARB diffizárral szerelve. OME laprugókkal és Bilstein lengéscsillapítókkal, ahogyan elöl, itt is tárcsafékek lettek beszerelve, a kerekek pedig megegyeznek az elülsőkkel.
Az utastér maradt eredeti állapotában puritán, csak azért nem nevezhető fapadosnak, mert roppant kényelmes bőrülésekkel varázsolták újszerűvé. Mit is lehet mondani ennyi csemege után, elismerésre méltó ez a restaurátor munka.