A Porsche legendás 911-es modelljének 996-os generációjából is lehet terepgépre hasonlító autót építeni. Ahogy Dél-Afrikában tették az összkerekes sportjárművel: első ránézésre az ember elhiszi, hogy nekivághatunk vele a Szaharának, sőt a nyolcvanas évek legendás dakaros gépeit juttatja az eszünkbe.
Az 1984-es sivatagi show-n a francia René Metge diadalmaskodott az off roadosított Porsche 911-essel (953), míg 1986-ban ugyancsak ő nyerte az afrikai küzdelmet egy 959-essel. Vagyis a terepen járás cseppet sem áll távol a Porschétól. Az 1997-től 2006-ig gyártott 996-osból készült tehát a mostani különleges járgány, izgalmasabb, mint amely a népszerű Need for Speed játékban megtalálható.
Az alkotó, Johan De Bruyn azt mondja, már három speciális Porsche készült, s a csapatával újabbakat is építene, ha valaki kedvet kap hozzájuk. Viszont, az is az igazsághoz tartozik, megdrágítja a költségeket, hogy Dél-Afrikában születnek a remekművek.
Az autó mindenesetre vonzza a tekinteteket, különösen az olívazöld külsővel és a barna beltérrel. A 911 Carrera 4S felfüggesztésével, a terepesített futóművel, a Reiger lengéscsillapítókkal és a BFGoodrich Trail Terrain abroncsokkal jól muzsikál az aszfaltutak menti világban a vas.
A 911-es hasmagasság-emelést kapott, plusz a sérülékeny részeket páncélzat védi, így a kövek, a sziklák vagy a fák gyökerei nehezebben tudnak kárt tenni a kocsiban. Ralilámpák kerültek rá, egyedi gyártásúak az acél lökhárítók, de dögös az OZ kerékkészlet és a Thule tetőcsomagtartó is.