Legfrissebb hírek ÚJ

Puch 230 GE: leszerelt katonából az Alpok vándora

Puch 230 GE: leszerelt katonából az Alpok vándora

Ez a Puch (Mercedes G-osztály) eredetileg a svájci hadseregben szolgált, de leszerelték, s a Lorinser Classic új életet adott neki. Az 1993-as összkerekes terepjáró megfiatalodott és immáron az Alpokat rója. Igaz, a beavatkozás nem volt olcsó mulatság: 40000 euróba, körülbelül 16,2 millió forintba került.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)
Veterán
Az 1993-as Puch sokáig a svájci hadseregben szolgált
Forrás: Lorinser Classic

Számos eredeti, a hadseregben kipróbált off road jármű van, így nem csak a gyári állapotát akartuk visszaállítani a Mercedesnek, hanem valami újat szerettünk volna létrehozni” – mondta Marcus Lorinser, a munkálatokat végző cég ügyvezető igazgatója.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)
Egyedi
Nem az volt a cél, hogy az eredeti állapotot teljes egészében visszaállítsák, hanem különlegességet akartak építeni a Lorinser Classic műhelyében
Forrás: Lorinser Classic

Ez a Puch (G-osztál) egy hosszított változat, valóban katonai célok teljesítésére készült. A piros színű ponyvatető, valamint az oldalsó és hátsó ablak könnyedén leszerelhető, azaz kabrióvá alakítható a terepjáró.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)
Kabrióvá alakítható
A ponyva pillanatok alatt lekapható az összkerekes terepjáróról
Forrás: Lorinser Classic

A modell hátsó részében két sorban, egymással szemben, összecsukható padokon foglalhatnak helyet az utasok. A masszív testhez tökéletesen passzol a beltér piros műbőrborítású színvilága. A 16 hüvelykes, Puch „kupakkal” ellátott kerekeken BFGoodrich terepabroncsok feszülnek. Előre új lökhárító került, beépített csörlővel és LED-es lámpával.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)
Terepezéshez igazítva
Az elejére új lökhárító került, LED-es lámpával és csörlővel
Forrás: Lorinser Classic

A mai, modern G-Wagenekben brutális, V8-as motor üvölt. Ám ebben az öregecske, háromajtós, hatszemélyes, 114 ezer kilométert megtett 230 GE-ben 2,3 literes, négyhengeres, „csak” 116 lóerős aggregát dolgozik, s négyfokozatú automataváltó kapcsolódik hozzá.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)
Katonai kialakítás
A 2,3 literes, 116 lovas motor hajtotta Puch hatszemélyes, hátul lehajtható padokon lehet ülni
Forrás: Lorinser Classic

Aki figyelmesen megnézi a Mercedes terepjárót, feltűnhet neki, hogy hiányzik az elejéről a márkajelzés. Ez azért van, mert technikailag az osztrák Puch cégnél született.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)
All-Terrain
A terepen járáshoz passzol a BFGoodrich abroncsa
Forrás: Lorinser Classic