Lehet, hogy a Toyota RAV4 praktikus családi szabadidő-autó Európában és az Egyesült Államokban, de hazai pályán másképpen bánnak az összkerekes SUV-val. A japán Kuhl tuning például alaposan megvadította a vasat, feltűnő, valódi sportgépet épített belőle.
A Nissan GT-R rajongók körében jól cseng a Kuhl neve, hiszen nem is olyan régen aranyozott változatot alkotott a 4x4-es aszfaltszaggatóból.
Most viszont a RAV4-esre összpontosított a cég. Valószínűleg azért, mert ez a típus rendkívül népszerű az ázsiai országban – az előző generációját egyáltalán nem forgalmazták arrafelé, úgyhogy a mostani valódi visszatérőnek számít. Vagyis, még inkább ki van éhezve a nép a Toyota SUV-ra és sokan vannak úgy, hogy nem elégednek meg a gyári kiadással.
És kinézetre alaposan eltér az „original edition”-től a Kuhl-tuningos verda. Változtattak a hűtőrácsán, ahogy az első lökhárító sem maradt érintetlen. A ködlámpa körüli díszítés is feltűnő, erősíti a sportos jelleget. Alaposan leültették a járművet, így a terepes(ebb) használat veszélybe került, az oldalsó szoknyák, a vaskos küszöbtoldat és a túlméretezett kerékszett viszont kárpótolhatja a tulajdonost.
A RAV4-es hátulja is különleges. A látványos diffúzor, a kétszer két darab öblös kipufogócsonk, valamint a tetőre szerelt szárny szépen megvadítja a szabadidő-kocsit. Szívfájdalom viszont, a motortérbe nem nyúltak a szakemberek, úgyhogy a teljesítménymutató nem mozdult egy tapodtat sem.