Íme néhány kőkemény off roader. Pontosabban, limitált szériás összkerekes(?) terepjárók, amelyek a párjukat ritkítják. Ezek tényleg exkluzív kiadások, nem rohangál belőlük tucatszám az utakon. Elképesztő konstrukciók, igazi vadállatok.
A 2018-as Balkán Trophy pályaírása közben bukkantak egy valódi „Kézműves Limited Edition”-re. Vadállat platós, amely szemmel láthatóan a hardcore terep meghódítására született. Előző életében Wartburg volt, de hol van az már... Jelen pillanatban a G-osztályú Mercedes és a Toyota Land Cruiser megszégyenítője, ráadásul érdemes megnézni a kifinomult illesztéseket, a precizitást, amely az eredeti modell átépítését jellemezte...
Aztán itt van egy francia áruszállító, amely egykoron talán a sarki pék kenyereit hordta a hátuljában, de most már valódi kalandor. Expedíciós jármű, amelynek a csomagterében a sivatagi dűnék legyőzése után megpihenhet az ember. Tényleg csak azoknak ajánlja a gyártó, akik kontinensek meghódítására vállalkoznak...
Itt a jó idő, lehet menni kirándulni, „csatoljuk fel” a lakókocsit a terepjárónk mögé és irány a természet! Természetesen nem mindegy, hogy milyen járgánnyal vágunk neki az útnak. Az a legjobb, ha strapabíró, terepjárásra is alkalmas modellel próbálkozunk, olyannal, amely a legkeményebb szituációkban is megállja a helyét. Ajánlani tudjuk a hardcore Trabantot, amely nem csak dögös, de kőkemény is...
Ha pedig a Dakar-ralira készülünk, ne foglalkozzunk holmi nyugati ócskavasakkal, a sivatagban is legyünk urak. Az egyediség a senki földjén is roppant fontos. A fentebb már említett platós Wartburg testvére igazán megfelelő jószág a speciális feladatra, ráadásul kombiváltozat, tehát a pótalkatrészek is simán elférnek benne...