Legfrissebb hírek ÚJ

Szteroidkúrás BMW: tomboló Tájfun

Szteroidkúrás BMW: tomboló Tájfun

Mi történik, ha egy 575 lóerős BMW X5 M a G-Power műhelyébe kerül? Földindulás és égszakadás, valódi vihar. Tájfun. Merthogy a bajorok csúcs összkerekes szabadidő-autója még izmosabb formában megy vissza a forgalomba. Jaj annak, aki a Typhoon útjába kerül.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Aszfaltszaggató szabadidő-autó
Alapból is ütős: 575 lóerős, és 750 newtonméteres a gyári BMW X5 M

A Sport Activity Vehicle (SAV) gyárilag is nagyon menő. Ugyan a régi modellről van szó, de a 4,4 literes, nyolchengeres M TwinPower turbós benzinmotor a fentebb említett 575 tagú ménesével és a 750 newtonméteres csúcsnyomatékával odacsap rendesen. Álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órás tempóra a körülbelül 2,4 tonnás gépet, a vége pedig 250 km/ó felett van.

A kis hazánkban nagyjából 35 millió forinttól elvihető, extrákkal már bőven 40 millió felett lévő autó tehát alapból is vadállat, de a G-Powernél még egy kicsit finomhangolták. Pontosabban, beszteroidozták.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Izmosították
Külsőleg és a motortérben is alaposan megerősödött a G-Power szteroidkúrájától

Az aggregát maradt benne, csakhogy a lovak száma gyarapodott, mégpedig 175 virtuális négylábúval. Így már 750 LE-s a veszedelem, míg a topnyomatéka 980 Nm-re módosult. Pestiesen szólva: az anyját! S, hogy mivel tudták így felhergelni a fehér színű modellt? Megbütykölték a motorvezérlést, átalakították a turbófeltöltőket és az új, 102 milliméteres végcsöves kipufogószett is a hasznára vált.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Módosítások
A szakemberek keze munkáját követően 750 lovas lett a gép, a csúcsnyomatéka 980 Nm

A változás természetesen a megjelenésében sem maradt el, már jó messziről látszik, ez a járgány nem viccel. Az agresszív kinézethez hozzájárul a lecserélt lökhárító a brutális légbeömlőivel, a szénszálas motorháztető vagy éppen a szélesített karosszéria, a megvastagodott kerékív.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Egyedi küszöbök kerültek rá, de a repülőgépgyártásban használt alumíniumból kovácsolt 23 colos Hurricane RR (pfff, még egy kis vihar...) felnik is felettébb dögösek.
A G-Power, akár 300 kilométer/órás tempóra is képes masinája nemhiába kapta a sokat mondó Typhoon nevet. A Tájfun készen áll a tombolásra.

 

Forrás: youtube