A rali-világbajnokság pilótái és navigátorai szerint a Rally1-es autók utastere túlságosan felmelegszik, ezért arra kérik a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA), valamit tegyen a probléma megoldására. A gond az összkerekes hibrid járművekkel van, akár a 70 Celsius-fokot is meghaladhatja a hőmérséklet.
Az ok, amiért a csapatok segítséget kértek, hogy a homologizációra vonatkozó szabályok és előírások miatt meghatározták, hogy egyes alkatrészek hol helyezhetőek el. Például a Rally1-es autóknál a kipufogó közvetlenül a navigátor alatt fut, és emiatt zavaróan magas a hőmérséklet a jobb oldalon.
Az egyik Ford Pumában ülő ír Craig Breen másodpilótája, honfitársa, Paul Nagle azt mondta, a Portugál-ralin az autó padlója annyira felforrósodott, hogy a tűzálló versenycipőjének a talpa olvadni kezdett. A kényelmetlenségen kívül az égett gumi szaga is kellemetlenné tette a száguldást.
Korábban a csúcskategóriában a kipufogó egészen a jármű hátsó részéig lógott, ami azt jelentette, hogy a hőmérséklet nem emelkedett magasabbra, mint más versenyautókban az egész viadal alatt. A szövetség állítólag több megoldást is mérlegel a pilótafülke csökkentésére, vagyis a körülbelül 50 Celsius-fok elérésére. Ezek közé tartozik az oldalsó tükröknél a friss levegő bejuttatása a pilótafülkébe, valamint egy nyílás kialakítása a szélvédő burkolatnál, amely javítja a belső légáramlást.
Aztán megfelelő lehet az új tetőszellőző beépítése, amely lényegesen nagyobb lenne a mostaninál. De hőelvezető anyagok vagy kerámia bevonat hozzáadása a kipufogórendszerhez szintén segíthet. Minél előbb megoldást kell találni, mivel június 23-tól 26-ig Afrikában, Kenyában száguld majd a mezőny és ott alapból is pokoli hőségre lehet számítani.