A G-osztály szülőhelyén elkezdődött az elektromos Fisker Ocean SUV gyártása. Vajon, meghódítja Európát?

A G-osztály szülőhelyén elkezdődött az elektromos Fisker Ocean SUV gyártása. Vajon, meghódítja Európát?

A járműgyártók gyakran tesznek olyan ígéreteket, amelyeket nem tartanak be – például a határidőkkel kapcsolatban. Amikor a Fisker bejelentette, hogy az összkerékhajtással is készülő elektromos Ocean SUV gyártása november 17-én kezdődik, sokan kételkedtek benne. Mégis, pontosan ez történt: a Mercedes G-osztály szülőhelyén, a grazi Magna Steyr gyárban beindultak a gépek.

A cég által kiadott képeken az látszik, hogy a vállalat dán-amerikai tulajdonosa, Henrik Fisker is ott volt, hogy szemtanúja legyen az első új autójának a rendkívül feltűnő Karma óta, amelyet 2011-ben és 2012-ben szereltek össze Finnországban.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Beindult a munka
Elkezdődött a gyártás, a vállalat 2023-ban 42300 darab Fisker Oceant akar összeszerelni és eladni
Forrás: Fisker

A Fisker Oceant tehát az ausztriai Grazban gyártják, ugyanabban az üzemben, ahol olyan ikonikus járművek születnek, mint a Mercedes-Benz G-osztály, a BMW Z4, a Toyota Supra és a Jaguar I-Pace. A Fisker arra számít, hogy 2023 első negyedévében 300, 2023 második negyedévében 8000, aztán 15000, az esztendő utolsó negyedébenpedig több mint 19000 elektromos autó gurul ki az épületkomplexumból.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Már rendelhető
A dizájn rendben van, az alapára 20 millió forintnyi összeg alatt lehet
Forrás: Fisker

Ez lehetővé tenné, hogy jövőre 42300 darabot értékesítsenek az Oceanból – eddig 63000 foglalást regisztrált a vállalat. Ez a szám biztosan nő, ha az emberek egyre többet találkoznak majd az utakon a Fisker autóival. Ha pedig bebizonyosodik az idő múlásával, hogy megbízható is a modell, akkor még több vásárló jelentkezhet.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Bizonytalanság
Mindössze két év alatt lett a tervből valóság. Nagy kérdés: megfelelő időt fordítottak a tesztelésére?
Forrás: Fisker

A Fisker Ocean fejlesztése mindössze két évig tartott, ami meglehetősen gyors, tekintve azt a három vagy annál is több esztendőt, amely általában szükséges, hogy egy projekt megvalósuljon. Remélhetőleg ez nem jelenti azt, hogy a szabadidő-autót nem tesztelték megfelelően…

Az Ocean hossza 4775 milliméter, tükrökkel együtt a szélessége 1995 mm, a magassága 1631 mm, a tengelytávolsága pedig 2921 mm. Ami a felszereltségi szinteket illeti: lesz Extreme, Ultra és Sport. A hírek szerint az első ötezer darab különleges kiadás lesz, az Extreme felszereltség kap exkluzív kiegészítőket.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Van rá kereslet
Eddig több mint 63 ezer ember foglalózta le az elektromos SUV-t
Forrás: Fisker

Az elsőkerekes Sport-változat csúcsteljesítménye 205 kW és 7,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, a hatótávja úgy 440 km. A középső szint, az Ultra már 400 kW-os, dupla motoros technikát kap, az összkerekes gép 4,2 mp alatt futja a nullaszázat és egyetlen töltéssel akár 610 kilométert is megtehet. Az Extreme pedig 410 kW-os, dupla motoros hajtásrendszerrel rendelkezik, 3,9 szekundumos a gyorsulása és úgy 630 km a hatótávja.

Németországban és Ausztriában a Sport alapára valószínűleg 41900 euró (körülbelül 17 millió forint) lesz, az Ultra 57000-57500 eurótól (23,1-23,3 millió Ft-tól), az Extreme 69950 eurótól (28,4 millió Ft-tól) elvihető.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Nem hangzik rosszul
440 és 630 kilométer lehet a hatótávja a szabadidő-autónak a felszereltségi szinttől függően
Forrás: Fisker

 

Forrás: youtube