A járműgyártók gyakran tesznek olyan ígéreteket, amelyeket nem tartanak be – például a határidőkkel kapcsolatban. Amikor a Fisker bejelentette, hogy az összkerékhajtással is készülő elektromos Ocean SUV gyártása november 17-én kezdődik, sokan kételkedtek benne. Mégis, pontosan ez történt: a Mercedes G-osztály szülőhelyén, a grazi Magna Steyr gyárban beindultak a gépek.
A cég által kiadott képeken az látszik, hogy a vállalat dán-amerikai tulajdonosa, Henrik Fisker is ott volt, hogy szemtanúja legyen az első új autójának a rendkívül feltűnő Karma óta, amelyet 2011-ben és 2012-ben szereltek össze Finnországban.
Forrás: Fisker
A Fisker Oceant tehát az ausztriai Grazban gyártják, ugyanabban az üzemben, ahol olyan ikonikus járművek születnek, mint a Mercedes-Benz G-osztály, a BMW Z4, a Toyota Supra és a Jaguar I-Pace. A Fisker arra számít, hogy 2023 első negyedévében 300, 2023 második negyedévében 8000, aztán 15000, az esztendő utolsó negyedébenpedig több mint 19000 elektromos autó gurul ki az épületkomplexumból.
Forrás: Fisker
Ez lehetővé tenné, hogy jövőre 42300 darabot értékesítsenek az Oceanból – eddig 63000 foglalást regisztrált a vállalat. Ez a szám biztosan nő, ha az emberek egyre többet találkoznak majd az utakon a Fisker autóival. Ha pedig bebizonyosodik az idő múlásával, hogy megbízható is a modell, akkor még több vásárló jelentkezhet.
Forrás: Fisker
A Fisker Ocean fejlesztése mindössze két évig tartott, ami meglehetősen gyors, tekintve azt a három vagy annál is több esztendőt, amely általában szükséges, hogy egy projekt megvalósuljon. Remélhetőleg ez nem jelenti azt, hogy a szabadidő-autót nem tesztelték megfelelően…
Az Ocean hossza 4775 milliméter, tükrökkel együtt a szélessége 1995 mm, a magassága 1631 mm, a tengelytávolsága pedig 2921 mm. Ami a felszereltségi szinteket illeti: lesz Extreme, Ultra és Sport. A hírek szerint az első ötezer darab különleges kiadás lesz, az Extreme felszereltség kap exkluzív kiegészítőket.
Forrás: Fisker
Az elsőkerekes Sport-változat csúcsteljesítménye 205 kW és 7,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, a hatótávja úgy 440 km. A középső szint, az Ultra már 400 kW-os, dupla motoros technikát kap, az összkerekes gép 4,2 mp alatt futja a nullaszázat és egyetlen töltéssel akár 610 kilométert is megtehet. Az Extreme pedig 410 kW-os, dupla motoros hajtásrendszerrel rendelkezik, 3,9 szekundumos a gyorsulása és úgy 630 km a hatótávja.
Németországban és Ausztriában a Sport alapára valószínűleg 41900 euró (körülbelül 17 millió forint) lesz, az Ultra 57000-57500 eurótól (23,1-23,3 millió Ft-tól), az Extreme 69950 eurótól (28,4 millió Ft-tól) elvihető.
Forrás: Fisker
Forrás: youtube