Hóban csapat a Volkswagen legújabb szabadidő-autója. A Polo alapjain nyugvó, összkerékhajtással is majd kapható T-Cross a T-Roc kistesója. Az SUV prototípusát jelenleg a fagyos Finnországban tesztelik – lehet, hogy a Télapónál vendégeskedik?
A kémfotókon látható modell a Golf VII méreteit örökli. A VW családon belüli hierarchiában a Seat Arona és a Škoda Polar testvérmodellje lesz. Bár az ártáblázat még nem nyilvános, előreláthatólag 18 ezer eurótól, azaz 5,6 millió forinttól lehet majd hazagurítani a kereskedésekből.
Már az új Polo is megmutatta, hogy az eddigieknél több, kényelmes helyet próbál kínálni az uitasoknak, s nem lesz ez másképpen a T-Crossnál sem. Az SUV minden bizonnyal a Polo háromküllős kormánykerekét kapja, s valószínűleg két nagy kijelzővel látják el.
Bár még nagy a titkolózás, nem lenne meglepő, ha a Volkswagen Passat segédrendszereit tennék a T-Crossba. Az infotainment egyelőre megegyezik azzal, ami a Polóban található, de idővel, mondjuk egy éven belül belekerülhet a Golf VIII cucca.
Az is tuti, hogy készül belőle plug-in hibrid, amelybe 8,8 kWh-s akkumulátort tesznek. A szélsőségeknél maradva, a csúcsmodellt a GTI-verzió jelentheti, mégpedig 2 literes motorral, legalább 200 lóerős teljesítménnyel.
Hagyományos háromhengeres aggregátokkal látják el a németek a Polo SUV-t: az 1 literes benzines változat 65-115 pacis, az 1,4 l-es dízeltechnika pedig 75-115 LE-s lehet. A vadonatúj „ezerötös” motor már 155 és 209 lóerővel bír, a csúcsnyomaték 270 és 300 Newtonméter.