Az amerikai márka a Pekingi Autószalonon mutatta be hivatalosan kifejezetten a helyi piacra szánt családi városi terepjáróját. Az új órásnak öt centivel sikerült túlnőnie az eddigi nagyfiú Grand Cherokee-t.
Ugyanis a debütálás alkalmával kiderültek a paraméterek, s ha nem is sikerült sokkal nagyobbra a már általunk is megvillantott Jeep Grand Commander, mint rokona, a „Törzsfőnök”, azért a 4877 milliméteres hossz igenis jelenlegi rekordnak számít az amerikai gyártó SUV-kínálatában. Nem meglepő, hogy három üléssoros lesz az utastér.
Egy kicsit csalamádé jellege van a dizájnnak, hiszen több típuséból is merítettek hozzá adalékokat. Alapvetően a Jeep Yuntu Concept elevenedik meg a szemünk előtt, de a Compassra is igencsak hajaz. A D-oszlopot pedig szinte egy az egyben átvették a Renegade-től. Mindenesetre nem kell szégyenkezniük a tervezőknek. Pofás lett.
A motort a Jeep Cherokee-ból és a Wranglerből „emelték át”, ez egy kétliteres, négyhengeres egység, amely alapból 231 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. De némi okosítással ezt fel lehet pörgetni egészen 270 paripáig is. Ehhez egy kilencsebességes automataváltó jár, a hajtáslánc pedig összkerekes.
Az utastérben kényelmes, bőrkárpitos ülések vannak, s mint azt már említettem, akár heten is elférnek a kocsiban. Mivel ez már elég nagy tömegnek számít egy városi terepjáróban, a térérzetet igyekeztek javítani egy hatalmas panoráma tetővel. Így aztán soka fény és nincs bezártság érzés. Mielőtt azt hinnénk, minden szép és jó, gyorsan hozzá kell tenni, ezt a vasat csak Ázsiában forgalmazzák majd.