Különleges álcaruhában teszteli a BMW a legújabb generációs X5-ös modellt. Az összkerékhajtással is majd kapható szabadidő-autó, pontosabban Sport Activity Vehicle (SAV) hibridváltozatban, valamint több mint 600 lóerős M-verzióban is kapható lesz.
Az 1999 óta gyártott X5-ös jelenleg a harmadik szériáját nyüstöli, 2013-ban mutatták be a most futó modellt. A tervek szerint jövőre jön az új sorozat – a prototípus tesztelése már gőzerővel tart.
A 4,886 méter hosszú, 1,938 m széles, 1,762 m magas, 2,933 m tengelytávú modell formavilágában és mérettáblázatában nem érdemes komoly változtatásokra, módosításokra számítani. Ami viszont biztosan előrelépés lesz, az a CLAR (Cluster Architecture) platform, amire az autó épül: könnyebb, rugalmasabb, hőállóbb és strapabíróbb, mint az eddig használt elődje.
Viszont a németek kényelmesebbnek ígérik a járművet, a vezető mögött nagyobb lesz a lábtér és jobban elférnek az utasok. A technikai paraméterek ugyan még nem tisztázottak, de a motorválaszték a 2 literes turbós aggregáttól indul, s lesz plug-in hibrid, vagyis konnektorról tölthető X5-ös is.
Utóbbiban már a korábbi 88 LE-s elektromos cucc helyébe 120 pacis kerül. Amiről még feltétlenül szót kell ejteni, az a kínálat csúcsa, az M modell. A hírek alapján 600 lóerő feletti topteljesítményre kell számítani a 4,4 literes, V8-as motorral ellátott szupervastól.
Az ára állítólag nagyjából ugyanaz marad – Németországban 56600 eurótól, vagyis körülbelül 17,8 millió forinttól elvihető az alap BMW X5.
Forrás: youtube