A BMW még 2014-ben erősítette meg, hogy az évtized végefelé előáll überluxus szabadidő-autójával, az X7-essel. A bajorok az idei frankfurti szalonon már megvillantották az összkerekes, full extrás zászlóshajót, de még tart a tesztfázis, az utolsó simításokat végzik a természetesen továbbra is álcaruhát viselő modellen.
A legfrissebb felvételek a németországi versenypálya, a Zöld Pokol, vagyis a Nordschleife közelében készültek, azaz már a forgalomban rója a kilométereket az SUV. Az X7-est mindenki nagyon várja, komoly darabnak ígérkezik, éppen ezért, akárhányszor megjelenik valahol a koncepció, elkezdődnek a találgatások.
Először is a külsejéről, hiszen az autó egyelőre olyan, mint egy szégyenlős kislány, folyamatosan takargatja magát, azaz álcázva merészkedik ki a szabadba. A belteréről talán még kevesebbet lehet tudni, de minden bizonnyal a 8-as sorozatból örököl elemeket, így például a kormánykerék vezérlőket, az iDrive vezérlőt és néhány gombot, kapcsolót.
Az X7-es hétszemélyes lesz, de ha a kedves vevő úgy gondolja, no és a pénztárcája is elég vastag hozzá, hat egészen kényelmes üléssel is rendelhető. Ahogy a német vállalatnál fogalmaznak: felső szintű beltérrel párosulva.
Az is kiderült, hogy az amerikai piacon a komoly „tűzerőt” kedvelők választhatnak 3 literes és 4,4 l-es motort a géphez, utóbbi akár 450 lóerős is lehet alapból. Azért azzal már lehet repeszteni a családdal.
Ugyanakkor a hibrid-rajongóknak sem kell búslakodniuk, hiszen arra lehet számítani, hogy az X7-es megkapja a 740e hajtását. Ebben az esetben a 250 lóerős TwinPower turbós motorhoz csatlakozik a 111 LE-s elektromos technika, úgy 322 pacis kombinált teljesítménnyel.
Dízelfronton megy még a matekozás, a turbós 30d-től a duplaturbós 40d-n keresztül a quadturbós 50d-ig, elég nagy a merítési lehetőség.
Most már csak az a kérdés, hogy mikor állítják forgalomba a luxus szabadidő-kocsit a németek. Ha hinni lehet a pletykáknak, 2019 első negyedévében jelenik meg az amerikai piacon.
Addig viszont maradnak a tesztek, például a hóban:
Forrás: youtube