Az idén megvillantott új X3-as BMW sorozatgyártása még csak most kezdődik, de a bajorok már az összkerekes Sport Activity Vehicle „mérges” változatát tesztelik. A németországi Forma–1-es pályán, a Nürburgringen száguldozó M-es verziót nem titkoltan a Porsche Macan Turbo ellenfelének szánja a gyár.
Utóbbiban egy valódi vadállatot tisztelhetünk, hiszen a 3,6 literes, V6-os motorja 400 lóerős. Azaz alaposan oda kell csapnia az X3-nak, ha méltó vetélytárs szeretne lenni. A Nürburgring aszfaltját koptató Bömösön kevés az álcázás, egyérteműen az új széria csapat, csak éppen kapott egy kis M-részleges kezelést.
Az első és a hátsó lökhárító, valamint a légterelő és a kipufogó környéki változások a takarások miatt egyértelműek, de nagyobb kerekeken is gurul az izompacsirta. A LED-es világítással ellátott modell egy nem elhanyagolható ponton még biztosan különbözik majd a gyári kiadástól. Igaz, ezt nem lehet látni, csupán érzékelni: a motortérben másmilyen aggregát dolgozik.
Az X3M 420-430 LE-s turbós technikával száll harcba a vevők kegyeiért, az M3-as és az M4-es modelltől kapja meg a lehengerlő cuccot. Csak összehasonlításul: jelenleg az M40i a legdurvább kiadása az X3-as szabadidő-autónak, ebben 3 literes, V6-os, körülbelül 350 pacis motor engedi ki minden dühét a gázadásra. Álló helyzetből 4,8 másodperc alatt abszolválja a százas sprintet – az új M-es gépnek ehhez a produkcióhoz nem kell több 4,5 szekundumnál. Megint csak azért, hogy tisztán lássunk: a célkeresztbe vett Porsche Macannak 4,7 mp szükséges a nullaszázhoz.
Természetesen nem csak csúcsteljesítményben, hanem árban is versenyre kel a két gigász: Nagy-Britanniában körülbelül 60 ezer fonttól, vagyis 21,2 millió forinttól lesz elérhető a BMW X3M, míg a Porsche Macan Turbo most 62540 fontról, tehát 22,2 millió Ft-ról indul.
Amíg megérkezik a bajorok fenegyereke, íme egy kis ízelítő, hogy mire lesz képes:
Forrás: youtube