A német gyártó a korábban bemutatott S 1000 XR-rel alakította ki a sportos túramotor kategóriáját, amelyhez most egy új vas is csatlakozott. Minden adottsága meg van ahhoz, hogy szeresse a közönség.
Az F 900 XR játékos könnyedséggel teljesíti az Adventure-sport szegmens alapvető elvárásait: sportos menetdinamikával ötvözött függőleges, GS-szerű ergonómia, a hosszú utakra és az utasszállításra való alkalmasság, valamint a karakteres kialakítás.
Az új vas profitál a csúcskategóriából érkező technológiákból is: az adaptív kanyarfény, a kulcs nélküli indítás lehetősége, valamint az intelligens segélyhívás a középkategóriában egyedülálló jellemzők. Ez utóbbi Magyarországon egyelőre nem elérhető.
Az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik, amely 105 lóerő teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít– nagyrészt a 853-ról 895 köbcentire nőtt hengerűrtartalomnak köszönhetően.
A Rain és a Road mellett Két további menetprogram (Dynamic és Dynamic Pro), dinamikus kipörgésgátló (DTC), a kanyarban is kíválóan haszálható ABS Pro, a dinamikus fékszabályozó (DBC) és a motornyomaték-határoló (MSR) érhetőek el extra felszereltségként. Van elektromos futóműállítás és 6,5 colos az új TFT kijelző. Ideális a hosszú túrákra.