A kilencszeres gyorsasági motoros-világbajnok olasz világsztárt a szezon végeztével meglepték a barátai egy egészen különleges és természetesen egyedi kétkerekűvel.
Mivel a Yamaha gyári csapatában versenyez már évek óta, szó sem lehetne róla, hogy más márkával gazdagítsa a garázsát, hiszen hogy nézne az ki! Így aztán egy XJR 1300-at alakítottak át neki flat tarcké. Méghozzá egészen dögös lett a paripa, méltó újdonsült gazdájához.
Ha valaki nem tudná, mi az a flat track, s nem elégszik meg a látvánnyal, annak rövid gyorstalpalóként úgy tudnánk jellemezni, hogy olyan motor, amellyel az angolszász világban salakos pályán versenyznek. De nem a speedwayre, azaz a nálunk oválpályás salakmotorozásként jegyzett sportágra kell gondolni. A flat trackben ugyanis nem csak négyen, hanem jóval többen versenyeznek egymás ellen és a broadside-olás sem jellemző, és hosszabb a pálya is.
Na de térjünk vissza Rossihoz és az ő ajándékához, amelyet egy olasz mester, Rodolfo Frascoli készített, a már említett Yamaha XJR 1300-asból. Persze más típusokból is vett alkatrészeket, például a fényszórók egy YZF-R1-ről származnak. A futómű az Öhlinstől származik, s 19-es küllős kerekeken gurul a vas. A dögös idomrészek Frascoli mester keze munkáját dicsérik, a sportos kipufogót pedig az Akrapovictól szerezte be.
Meg kell hagyni, nagyon dögös lett a vas! Megnézném, Valentino Rossi arcát, amikor először szembesült vele. A Doktor egyébként is szeret off roados csapatásokkal szórakozni, a krosszmotorozást például beiktatta az edzésprogramjába, még ha nem is veszélytelen. Sőt vetélytársait a MotoGP-ből minden év elején meghívja legendás farmjára, ahol flat track versenyeket is tartanak egymás ellen – a fenti videón ez látható. Oda tökéletes lesz az új vas.