A világtrendek előbb-utóbb mindenhová eljutnak, ez csak idő kérdése. Manapság nyugaton hatalmas divatja van klasszikus motoroknak, s ez az őrület már keleten is hódít.
Sokan hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a Kínai autó- és motorgyártás, egy az elmúlt évtizedekben mesterségesen kreált valami. Persze ebben is van igazság, de alapjában véve, ha a motorkerékpárra koncentrálunk, akkor hatalmas tévedés. Ugyanis a Chang Jiang már az 1950-es évektől ott van a piacon.
Persze nem saját kútfőből dolgozott, hiszen legismertebb modellje, a CJ750-es az 1938-as legendás BMW R 71-es alapjaira épült, valamint az oldalkocsis R 75-ből is készült egy ugyanilyen verzió az ötvenes években. Másolat, mint mostanában az autóik, de ebben az esetben a lassan hetvenesztendős hagyományt nem lehet elvitatni.
S, mivel manapság megint hatalmas a kereslet a retró motorok iránt, főként az angolszász világban, egyáltalán nem meglepő, hogy a leleményes kínaiak elővették a sufniból és kiadnak belőle egy újabb verziót. Amely ráadásul akár hozzánk is eljuthatna, hiszen a régi 750-es léghűtéses boxermotorok gyártásának leállítása után az újként kiadott CJ650-eseket már soros négyhengeres vízhűtéses blokkokkal szerelik, amelyek megfelelnek az Euro4-es előírásoknak.
A 70 lóerős vas a hagyománynak megfelelően szimpla, illetve oldalkocsis verzióban is készül, így aztán tényleg fel lehet idézni a régi emlékeket – amelyek még a BMW-től fakadnak. Még az is lehet, hogy betalál a Chang Jiang a közönségnél.