A brit gyártó néhány éve van jelen a piacon, de azzal a céllal jött létre, hogy őrizze a helyi hagyományokat. Főként a kis és közepes kategóriában versenyez, ez is egy ilyen vas.
Tulajdonképpen a retró az elsődleges szempont a Brixton vasaiban, nem véletlen, hogy egyre sikeresebb a piacon, hiszen manapság egyre népszerűbbek az ilyen gépek világszerte. A Crossfire 500 XC viszont már a modernitás jeleit is magán viseli, kissé szögletes.
Ez egy scrambler, amely tulajdonképpen egy kissé terepesített városi vas, amelyet inkább aszfaltúton használnak, de a murván sem jön zavarba. Persze, nem hardcore csapatásokra kell gondolni, mert arra alkalmatlan lenne a futóműve. Elöl fordított villa van, hátul lcsillapítós lengővilla.
Az egyelőre prototípusként létező vas műszaki alapja egy 486 köbcentis soros kéthengeres vízhűtéses blokk, amely 47 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes és nagyjából 160 kilométer/órás végsebességet lehet elérni vele. Százon nagyjából négy litert eszik.
Ami a terepesítést illeti, ez kb. abban merül ki, hogy a sárvédők feljebb kerültek, az első fényszóró pedig kapott egy védőrácsot, a gumiabroncsok is off roadosabbak lettek. Tipikus mai „kétéltű” gép, amely inkább a városban hasít, ja, és még dögös is.