Legfrissebb hírek ÚJ

Nincs gáz, van motor!

Nincs gáz, van motor!

A Zero Motorcycles nevű egyesült államokbeli manufaktúra arra specializálódott, hogy tisztán elektromos hajtású kétkerekűeket gyártson. Egyre inkább kezd beindulni a piacon.

Nálunk valószínűleg kevesen ismerik, még az is lehet, hogy szinte senki sem hallott erről a cégről, amely egyelőre a tengerentúlon, valamint az angolszász világban kezdett hódításba. Pedig egyre népszerűbb, mert valós terepjáró képességekkel rendelkezik. Még az is lehet, hogy egyszer a KTM Frreride E vetélytársa lesz, még ha ez most elég távolinak is tűnik.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Mindenesetre a Zero off roados gépe, az FX három verzióban létezik. A leggyengébb a ZF3.3 Modular, amelyben 3,3 kWó-s Z-Force litium-ion akkumulátorral hajtott villanymotor található, ez 27 lóerő és 107 newtonméter leadására képes a végsebessége pedig 137 km/ó. A maximális hatótávolsága pedig 66 kilométer.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

A ZF6.5 már 6,5 kWó-s akksival van megpakolva, amely 46 lóerőt présel ki magából, de a végsebesség és a nyomaték azonos a kisebb pakkéval. Viszont ezzel már 132 kilométeren keresztül lehet csapatni egy töltéssel. Ennek pedig van egy Modular verziója is, de sokban nem különbözik felszereltségében van némi extra.

A hajtáslánc egyértelműen kuplung és váltó nélküli fokozatmentes, igazából nem is ez érdekes a terepezés szempontjából, hanem a futómű. A felfüggesztést a Showa, a fékeket pedig a Bosch szállítja. Az első rugóút 218, a hátsó pedig 227 milliméter. A gumik Pirelli Scorpion MT 90 A/T.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Egészen könnyű egyébként a sok karbonelemet magánhordó vas, hiszen 112 kilogramm a súlya. Kifizetni már egy kicsit nehezebb, hiszen 2,2 milliótól 2,8 millióig terjed az ár. Viszont utána nem kell üzemanyagra költeni. Rövidtávú csapatásokra ideális lehet.