Egészen hihetetlenül hangzik, de a Suzuki már 440 ezer darabot adott el a V-Stromból világszerte – az idei EICMA szakkiállításon mutatta be a japán márka a vadonatúj 800DE-t, amely folytathatja a sikersztorit. A soros, kéthengeres blokkal és csőrös orrkialakítással ellátott kalandmotor alapára a briteknél 10499 font, vagyis körülbelül 5 millió forint lesz.
Az új V-Strom 800DE 776 köbcentis, 84 lóerős, 78 newtonméteres csúcsnyomatékkal bíró blokkal van ellátva. A gépet úgy tervezték, hogy segítsen felfedezni és meghódítani a kihívásokkal teli terepet, és számos vezetősegítő, elektronikus funkcióval rendelkezik, amelyek élvezetesebbé teszik a kétkerekezést.
Például a motoros választhat három közúti és egy extra G mód közül – utóbbit terepen lehet használni. Két ABS-beállítás áll rendelkezésre, kisebb-nagyobb külső beavatkozást biztosítva. Ám ha a kalandor nem akar semmilyen elektronikus segítséget, akkor kiiktatható az ABS.
Ahogy egy vérbeli kalandmotorhoz illik, előre 21-es, hátulra 17-es kerék került, amelyeken Dunlop Trailmax Mixtour abroncsok feszülnek. A hasmagasság 220 milliméter, a menetkész tömeg 230 kilogramm. A kormány úgy lett kialakítva, hogy a terepen közlekedésnél még jobban irányítható, kézben tartható legyen a vas.
A hossza 2345 milliméter, a szélessége 975 mm, a magassága 1310 mm, a tengelytávja 1570 mm. Az üésmagasság 855 milliméter.
A 20 literes üzemanyagtartályt kapó motor 4,4 litert fogyaszt száz kilométeren. Felszerelték a Suzuki új TFT műszeregységével, a kijelző oldalán pedig USB-csatlakozó van, hogy menet közben tölthető legyen például a mobiltelefon, vagy éppen a sisakbeszélő.
A DR-Z-szerű csőrrel rendelkező V-Strom feltűnő matt szürke színben, sárga díszítéssel vagy fekete színben, kék színvilággal érkezik. Sőt, a klasszikus Suzuki-szín, sárga is választható lesz – tisztelegve a terepversenyzési múlt előtt.
Forrás: youtube