Legfrissebb hírek ÚJ

Újjászületett a KGST-legenda: itt a Jawa Perak!

Újjászületett a KGST-legenda: itt a Jawa Perak!

A Mahindra leányvállalataként működő egykori csehszlovák cég igyekszik meglovagolni a retró hullámot. Egy dögös bobbert építettek az egykor nálunk is népszerű motorból.

Indiában eleve hisznek a reinkarnációban és a mamutvállalat is abban bízik, hogy a Jawa tényleg újjászületve nagyot futhat a piacon, hiszen manapság a retrómotorok másodvirágzásukat élik. Egyre több régi gyártó, jön vissza régi vasainak modernizált verziójával, egyszerűen pezseg a piac. Elég csak a Royal Enfieldre, a Nortonra, az Indianra és a Triumph-ra gonolni.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Jawa Perak 250 - 1947

Forrás: Jawa

A Jawa három klasszikus formavilágú motorral jelentkezik majd, a 42-es egy amolyan homokfutó lesz, a Classic a nevéhez méltóan a régi klasszikus utcai gépeket idézi fel, a megszokott vörös, arany és króm színekkel. A most bemutatott Perak pedig egy manapság népszerű nyújtott vázas bobber.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Jawa

A tervezésbe egy olasz cég is beszállt. Maradt a jellegzetes lámpatestben található kilométeróra, a csepp alakú tank, a szivarformájú kipufogó is. Dögös a külső, de ez már egy manapság divatos modern retróvas, amely csak nyomelemeiben sőt inkább csak nevében emlékeztet a régire.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Jawa

A műszaki alapokat jelentősen modernizálták. A motor egy elektromos befecskendezésű, folyadékhűtésű egyhengeres 335 köbcentis egység, amely 30 lóerős csúcsteljesítmény és 31 newtonméter maximális nyomaték leadására képes. Ehhez hatsebességes váltó jár. A tárcsafékhez pedig van már ABS-is.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Jawa

Az értékesítést egyelőre Indiában kezdik meg, de vélhetően az európai piacra is elhozzák majd a Jawa retró újdonságát. Komoly tényező is lehetne a piacon, hiszen az alapár 650 ezer forintnyi összeg körül mozog. Ha minőségi lesz cucc, a nosztalgiahullám királya lehet.