Nagyon sokan várták ezt a vasat azok közül, akik csípik a retrógépeket. Nem csoda, hiszen már a 900-as kis tesót is nagyon kamázta a közönség. Hát ez nemcsak nagyobb, de még jobb is lett.
Az old school gép egyénisége abban rejlik, ha ragaszkodnak a családfához, hogy alapvetően utcai modell, de simán le lehet térni vele a földútra is, ott sem jön zavarba. Kifejezetten ütős lett a futóműve, így tényleg van off road képessége is a Scrambler 1200-asnak.
Az 1200 köbcentis vízhűtéses blokkot, amit kapott, s amelyet már ismerhetünk a bobber változatból is nincs híján erőnek. Ez ugyanis 77 lóerős összteljesítményre és 105 newtonméter csúcsnyomaték leadására képes, ez pedig ebben a kategóriában nem csekélység.
A rugóút 200 milliméteres lett, míg a jelenlegi Street Scrambler 19-es első kereke helyett ebben már 21-es forog, ez pedig abszolút megfelel egy terepezésre is alkalmas gépnek. Ezen kívül USD Showa villa és Öhlins iker lengéscsillapító van a szettben.
Ha mindez még nem lenne elég, van egy XE hardcore terepes változat, amellyel a Triumph részt vett a legendás amerikai Baja 1000-ren. Ez 30 milliméterrel magasabb mint az alapverzió, és még hosszabb rugóutakkal rendelkezik.
Az ára Nagy-Britanniában 12 ezer font, azaz 4,2 millió forint, 2019-ben kerül a piacra.