Az exszovjet márkát is csípik az Egyesült Államokban. Az állítólag a BMW R-71 lopásából született Ural oldalkocsis motorkerékpárt 1941 óta gyártják, valódi terephasználatra találták ki, strapabírósága messze földön híres. Így természetesen Amerikában is – ráadásul most még praktikusabb lett.
Az első modell 1941-ben gurult ki az üzemből, Moszkvában, Leningrádban (a mai Szentpétervár) és Harkivban gyártották, de a második világháború, a náci csapatok ostroma miatt Irbitbe és Gorkijba (a mai Nyizsnyij Novgorod) tették át a termelést. A világégés követően aztán az Egyesült Királyságban, majd Kínában is készült – az Ural az évek során fokozatosan fejlesztette a gépet, amely aztán technikailag teljesen eltávolodott a német őstől.
Az Ural speciális kiadása, a Weekender, az ára 21 ezer dollár, vagyis körülbelül 7,1 millió forint. Korábban már a Gear Up 2WD is nagy népszerűségnek örvendett, a mostani széria pedig a kétszínű festésével igazán szemet gyönyörködtető.
A vállalat szerint minden oldalkocsit kézzel festettek. A régmúltat idézi, ha az ember ránéz, a nyolcvanas-kilencvenes évek jutnak az eszébe. Ráadásul a gyártó célja az, hogy ne csak csábító, de praktikus is legyen az Ural, s akár versenybe szállhasson a modern szabadidő-autókkal. Merthogy olyan extrákkal is ellátják, mint a kerékpártartó, a hódeszkaállvány vagy éppen a csomagtartó.