Assát elhagyva Fort Chacal felé vette az irányt pénteken a 2018-as Africa Eco Race mezőnye: a hely neve valószínűleg keveseknek mond bármit is, ha viszont azt mondjuk, hogy Laayoune, sokan azonnal rávágják, hogy Nyugat-Szahara! A 499 kilométer hosszú, az afrikai tereprali-maraton évtizedes fennállásának eddigi leghosszabb szelektív szakasza a térség legnagyobb városának közelében zárult, ám addig komoly kihívás volt eljutni mindenki számára.
Látva azt, hogy az előző nap komolyan megrostálta a kamionos mezőnyt, Kovácsék ezúttal is kimérten igyekeztek hajszolni a Scania Torpedót. Az eredmény nem maradt el: a sziklás, köves terepen a dunaszentbenedeki csapat 5 óra 58 perces időt repesztett, amivel a kategóriában a 3.helyen végzett a nyitány óta domináló holland Iveco-pilóta, Gérard de Rooy, valamint a Tatrával versenyző cseh Tomas Tomecek mögött.
„Szerencsére ma is sikeresen teljesítettük a távot, 500 kilométernyi volt a szelektív szakasz, amelynél hosszabb mért távot még sohasem futottunk az Africa Eco Race története során – mondta Kovács Miklós pilóta – Az első méterektől kezdve klasszikus Marokkó volt a menet, kövekkel és sziklákkal, utána viszont egy nagyon gyors rész következett körülbelül 200-250 kilométeren keresztül. Itt szinte végig padlógázzal tudtunk haladni. Az előttünk startoló kamion, a DAF-os holland egység porában sokat jöttünk, de ők egy ponton valami miatt megálltak. Úgy tudjuk, hogy valamilyen műszaki gondjuk adódott. Az utolsó 80 kilométeren az utóbbi napok trendje folytatódott, ismét kaptunk egy defektet. A cserével gyorsan, nagyjából 10 perc alatt végeztünk, de nem jutottunk messzire. Talán 5 kilométert mentünk, amikor éreztük, hogy gondok vannak a jobb hátsó abronccsal is. Hála az égnek ez csak egy lassú defekt volt, így a fedélzeti keréknyomás-állító rendszer használatával végig tudtunk jönni, nem volt szükség cserére. Úgy gondolom, hogy a történtek fényében nagyon is van okunk arra, hogy elégedettek legyünk a mai 3. helyezésünkkel.”
Pénteki produkciójával a magyar különítmény az összesítésben is előrelépett a 3. pozícióba: De Rooy nagy fölénnyel vezet, míg Tomecek – aki egyedül, navigátor nélkül vágott neki a távnak – Kovácsékat 45 perccel megelőzve birtokolja a 2. helyet.
Az autósoknál a negyedik versenynapon is folytatódott a csata a tavalyi győztes, Vlagyimir Vasziljev és kihívója, Mathieu Serradori között. Míg az előző napon a francia buggy-s odavágott az összetettben is vezető orosz Mini-pilótának, addig most újra a 2. helyre kényszerült: Vasziljev 3 perc 21 másodperccel bizonyult jobbnak, az összetettben pedig 10 perc 23 másodperccel vezet Serradori előtt.
A motorosoknál drámát hozott a nap, ugyanis a korábbi kétszeres győztes, Pal Anders Ullevalseter KTM-jén nagyjából száz kilométer után megadta magát az üzemanyagtank: a norvég klasszis kénytelen volt félbeszakítani a szakaszt, csak jelentős időbüntetéssel folytathatja a versenyt, így a jelek szerint kiszállt a győzelemért zajló játszmából. Paolo Cecci behúzott egy újabb szakaszgyőzelmet, ezzel az olasz Honda-versenyző megerősítette vezető pozícióját a kategóriában.
Szombaton az Africa Eco Race mezőnye az utolsó marokkói szakaszt futja, de még nem búcsúznak az országtól, hiszen Nyugat-Szaharában, egy hagyományos helyszínen, Dakhlában töltik majd a vasárnapi pihenőnapot. Addig persze még egy jókora penzum hátravan, hiszen az ötödik szakasz 436 kilométer lesz. A szervezői előrejelzés szerint az útvonal egészen új, „műszaki és navigációs szempontból rendkívül nehéz, vezetői szempontból azonban kifejezetten élvezetes” lesz.