Aqaba belvárosában, három kilométeres, homokos, csúszkálós, két ugratóval izgalmassá tett prológgal kezdődött el a jordániai Világkupa-futam, amelyen egyedüli magyar tereprali-párosként áll rajthoz a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős.
Az Opel Dakar Team párosa szerdán még a verseny rendezői által szervezett kiránduláson vett részt, amelynek keretében megnézte a világ egyik csodáját, a rózsaszín városnak is nevezett, sziklába faragott Petrát, majd pedig ellátogatott a hold völgyének is nevezett Wadi Rumba, ahol pénteken és szombaton már több feladata lesz, mint gyönyörködni a lélegzetelállító naplementében, ugyanis itt zajlanak majd a Vk-futam szakaszai. A vörös homokon, a szobor szépségű, különleges formájú sziklák között.
Ám ahhoz, hogy odáig eljussanak, előbb csütörtökön át kellett esni a kötelező adminisztratív és technikai ellenőrzésen (ami elképesztően részletes és szigorú volt), majd pedig teljesíteni a három kilométeres szuperspeciált, amely arra nem volt alkalmas, hogy különbséget kovácsoljon a pilóták között, arra azonban igen, hogy a versenyzők jól kimelegedjenek rajta.
Már akkor elkezdődött a kaland, amikor gyalog végigjárták a pályát, hiszen ennek időpontját délre tették a szervezők – árnyékban is negyven fok fölötti volt a hőmérséklet, forró szél fújt, a pályán pedig nemigen volt árnyék. A versenyzők azonban gyalogoltak rendületlenül, hiszen csak az itt szerzett tapasztalataikra támaszkodhattak délután a szuperspeciálon.
Az autós mezőnyben ezen a rövidke pályán a lengyel Jakub Przygonski (Mini) volt a leggyorsabb, megelőzve minis márkatársát, az argentin Orlando Terranovát. A magyar Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a tizedik helyen végzett.
„Technikás szakasz volt, két ugratóval, de nekünk nem feküdt annyira, elsősorban azért, mert elmértük az üzemanyag mennyiségét, hogy minél könnyebb legyen a Grandland X a mély homokban, ezért a kanyarokban szinte megállt az autó, amikor nem kapott elég üzemanyagot a motor. A pálya egyébként nem lett volna különösebben bonyolult, de nem is ezen kell jól szerepelni, hanem a pénteki 220 és 80 kilométeres szakaszon, hiszen azok jelentik majd az igazi kihívást.”
S hogy mit tett ehhez hozzá Bunkoczi László?
„A kötelező házi feladatokat tudtuk le, de már ezen a néhány kilométeren kiderült, hogy az itiner hagy némi kívánnivalót maga után, remélem, a hosszú szakaszon pontosabb lesz, mert ha nem, akkor nagy slamasztikában leszünk” – mondta Bunkoczi.
A viadal pénteken tehát egy 220, majd pedig egy 80 kilométeres szakasszal folytatódik, méghozzá űrbéli tájon – nem véletlenül nevezik úgy ezt a viadalt, hogy Baja a Marson...
Baja Jordan, Vk-futam, Aqaba
Abszolút sorrend a szuperspeciál után: 1. Jakub Przygonski, Timo Gottschalk (lengyel, német, Mini) 2:50.6, 2. Orlando Terranova, Bernardo Graue (argentin, Mini) 3,6 másodperc hátrány., 3. Jaszir Seaidan, Paulo Fiuza (szaúd-arábiai, portugál, Mini) 5,8 mp h., …10. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel) 34,4 mp h.
A sprint-Világkupa-sorozat állása
1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Toyota) 96 pont
2. Orlando Terranova, Bernardo Graue (argentin, Mini) 90
3. Jakub Przygonski, Timo Gottschalk (lengyel, német, Mini) 79
Forrás: youtube