Legfrissebb hírek ÚJ

Dakar 2019: Szalayék fék nélkül is célba értek

Dakar 2019: Szalayék fék nélkül is célba értek

Megdolgoztak a 2019-es Dakar-rali pihenőnapjáért! Kezdődött azzal, hogy két órával elhalasztották a rajtot a sűrű köd miatt, majd folytatódott azzal, hogy volt olyan része a pályának, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős percekig állt egy helyben, mert annyira fújta a szél a port és a homokot, hogy egyszerűen semmit sem lehetett látni. Aztán a fék is elment az Opel Grandland X-ben...

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Erőltetett menet
Az Opel Grandland X viseltes, de az a fontos, hogy működik. Ráfér gépre és emberre egyaránt a pihenés a szünnapon
Forrás: Opel Dakar Team

Már azon gondolkodtak, hogy az autóba épített, biztonságért felelős kommunikációs rendszeren felhívják a rendezőket, hogy közöljék: ez veszélyes. Végül azonban az Opel Dakar Team párosa még sötétedés előtt kiért a Tacna és Arequipa közötti szakaszról (amely a maratoni második napja volt), igaz, ehhez az is kellett, hogy a hármas ellenőrzőpontnál a rendezők félbeszakítsák a versenyt, amelyet a sűrű köd miatt már nem lehetett volna biztonságosan befejezni.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Veszélyes volt
A szervezők rövidítették a szakaszt, mert a köd miatt a biztonságos versenyzés nem lett volna megoldható
Forrás: Opel Dakar Team

Nagyon nehéz pálya volt, főleg azért, mert sem fékünk nem volt, sem pedig pótkerekünk – értékelt Szalay Balázs. – Volt egy pillanat, amikor Laci a Sentinelen fel akarta hívni a rendezőket, mert már percek óta egy helyben álltunk, és nem láttunk semmit, mert annyira fújta a port a szél. Egyébként minden rendben volt: a fékhiány miatt óvatosak voltunk, mert számítani kellett rá, hogy bármi jöhet és nem tudunk megállni. Így az egész sokkal lassúbb volt, és felőrölte az ember idegeit.”

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Szalay Balázs
A pilóta nagyon elfáradt, de tisztában van vele, a 2019-es Dakar második része sem lesz könnyebbb
Forrás: Opel Dakar Team

S hogy mit tett hozzá mindehhez a navigátor, Bunkoczi László?
Az utolsó húsz kilométer gyilkos volt, szívem szerint a kezemben hordtam volna el a köveket a kocsi elől, mert tudtam, elég egy élesebb szikla, és akkor nem leszünk képesek továbbmenni, hiszen nincs pótkerekünk – mondta Bunkoczi. – Végül azonban az autó kibírta és itt vagyunk a célban. Ránk fér majd a pihenőnap, mert az utolsó két szakasz kissé megviselte az autót.”

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Bunkoczi László
A navigátor már sajnálta az autót, annyit kapott a kövekkel, sziklákkal telített úton
Forrás: Opel Dakar Team

A magyar csapatnak tényleg sűrű napjaik voltak, Bunkoczi Lászlónak például nekicsúszott egy SxS jármű, miközben a navigátor csütörtökön kereket cserélt:

A szervizcsapat pedig ha kell, egész éjszaka talpon van, hogy az Opel működőképes legyen:

Ami a helyezéseket illeti, azokról egyelőre nincs pontos információ, mivel a szakasz rövidítése miatt (amelyet az élmezőny teljes egészében teljesített), a versenyigazgatóságnak még össze kell ülnie. Egyvalami biztos: a Szalay, Bunkoczi páros a napi első szakaszt a 38. helyen teljesítette.

2019-es Dakar-rali, Peru. 5. nap (Motor és quad: Moquegua-Arequipa, az össztáv 776 kilométer, a szelektív szakasz hossza 345 km. Autó, kamion, SxS: Tacna-Arequipa, az össztáv 714 kilométer, a szelektív szakasz hossza 517 km). 
Motor: 1. Sam Sunderland (brit, KTM) 4:11:48 óra, 2. Xavier de Soultrait (francia, Yamaha) 3:23 perc hátrány, 3. Matthias Walkner (osztrák, KTM) 3:32 p h., ...43. Gyenes Emanuel (romániai, KTM) 1:07:24 ó h.
Quad: 1. Nicolas Cavigliasso (argentin, Yamaha) 5:08:11, 2. Jeremías González Ferioli (argentin, Yamaha) 14:27 p h., 3. Gustavo Gallego (argentin, Yamaha) 16:07 p h.
Autó: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Peugeot) 4:56:34, 2. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota) 10:22 p h., 3. Joan Roma, Alex Haro Bravo (spanyol Mini) 24:04 p h.
SxS: 1. Rodrigo Javier Moreno Piazzoli, Jorge Gabriel Araya Diaz (chilei, Can-Am) 6:33:52, 2. Reinaldo Varela, Gustavo Cugelmin (brazil, Can-Am) 1:12 p h.
Kamion: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 5:53:33, 2. Dmitrij Szotnyikov, Dmitrij Nyikitin, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 3:15 p h., 3. Szerhij Viazovics, Pavel Haranin, Andrej Zihulin (fehérorosz, MAZ) 6:22 p h.

Állás az 5. nap után
Motor: 1. Ricky Brabec (amerikai, Honda) 16:51:34, 2. Sunderland 59 másodperc h. (2 perc büntetés), 3. Pablo Quintanilla (chilei, Husqvarna) 2:52 p h, ...43. Gyenes 5:25:56 ó h.
Quad: 1. Cavigliasso 20:57:30, 2. Ferioli 49:30 p h. (1 perc büntetés), 3. Gallego 1:05:26 ó h. (2 perc büntetés).
Autó: 1. Al-Attijah, Baumel 17:19:53, 2. Stéphane Peterhansel, David Castera (francia, Mini) 24:42 p h., 3. Roma, Haro Bravo 34:33 p h.
SxS: 1. Moreno Piazzoli, Araya Diaz 21:36:25 (2 perc büntetés), 2. Varela, Gugelmin 1:42 p h.
Kamion: 1. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) 19:45:37, 2. Szotnyikov, Nyikitin, Musztafin 11:54 p h., 3. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Igor Leonov (orosz, Kamaz) 16:45 p h.

 

 

Forrás: youtube, Opel Dakar Team