Megdolgoztak a 2019-es Dakar-rali pihenőnapjáért! Kezdődött azzal, hogy két órával elhalasztották a rajtot a sűrű köd miatt, majd folytatódott azzal, hogy volt olyan része a pályának, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős percekig állt egy helyben, mert annyira fújta a szél a port és a homokot, hogy egyszerűen semmit sem lehetett látni. Aztán a fék is elment az Opel Grandland X-ben...
Már azon gondolkodtak, hogy az autóba épített, biztonságért felelős kommunikációs rendszeren felhívják a rendezőket, hogy közöljék: ez veszélyes. Végül azonban az Opel Dakar Team párosa még sötétedés előtt kiért a Tacna és Arequipa közötti szakaszról (amely a maratoni második napja volt), igaz, ehhez az is kellett, hogy a hármas ellenőrzőpontnál a rendezők félbeszakítsák a versenyt, amelyet a sűrű köd miatt már nem lehetett volna biztonságosan befejezni.
„Nagyon nehéz pálya volt, főleg azért, mert sem fékünk nem volt, sem pedig pótkerekünk – értékelt Szalay Balázs. – Volt egy pillanat, amikor Laci a Sentinelen fel akarta hívni a rendezőket, mert már percek óta egy helyben álltunk, és nem láttunk semmit, mert annyira fújta a port a szél. Egyébként minden rendben volt: a fékhiány miatt óvatosak voltunk, mert számítani kellett rá, hogy bármi jöhet és nem tudunk megállni. Így az egész sokkal lassúbb volt, és felőrölte az ember idegeit.”
S hogy mit tett hozzá mindehhez a navigátor, Bunkoczi László?
„Az utolsó húsz kilométer gyilkos volt, szívem szerint a kezemben hordtam volna el a köveket a kocsi elől, mert tudtam, elég egy élesebb szikla, és akkor nem leszünk képesek továbbmenni, hiszen nincs pótkerekünk – mondta Bunkoczi. – Végül azonban az autó kibírta és itt vagyunk a célban. Ránk fér majd a pihenőnap, mert az utolsó két szakasz kissé megviselte az autót.”
A magyar csapatnak tényleg sűrű napjaik voltak, Bunkoczi Lászlónak például nekicsúszott egy SxS jármű, miközben a navigátor csütörtökön kereket cserélt:
A szervizcsapat pedig ha kell, egész éjszaka talpon van, hogy az Opel működőképes legyen:
Ami a helyezéseket illeti, azokról egyelőre nincs pontos információ, mivel a szakasz rövidítése miatt (amelyet az élmezőny teljes egészében teljesített), a versenyigazgatóságnak még össze kell ülnie. Egyvalami biztos: a Szalay, Bunkoczi páros a napi első szakaszt a 38. helyen teljesítette.
2019-es Dakar-rali, Peru. 5. nap (Motor és quad: Moquegua-Arequipa, az össztáv 776 kilométer, a szelektív szakasz hossza 345 km. Autó, kamion, SxS: Tacna-Arequipa, az össztáv 714 kilométer, a szelektív szakasz hossza 517 km).
Motor: 1. Sam Sunderland (brit, KTM) 4:11:48 óra, 2. Xavier de Soultrait (francia, Yamaha) 3:23 perc hátrány, 3. Matthias Walkner (osztrák, KTM) 3:32 p h., ...43. Gyenes Emanuel (romániai, KTM) 1:07:24 ó h.
Quad: 1. Nicolas Cavigliasso (argentin, Yamaha) 5:08:11, 2. Jeremías González Ferioli (argentin, Yamaha) 14:27 p h., 3. Gustavo Gallego (argentin, Yamaha) 16:07 p h.
Autó: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Peugeot) 4:56:34, 2. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota) 10:22 p h., 3. Joan Roma, Alex Haro Bravo (spanyol Mini) 24:04 p h.
SxS: 1. Rodrigo Javier Moreno Piazzoli, Jorge Gabriel Araya Diaz (chilei, Can-Am) 6:33:52, 2. Reinaldo Varela, Gustavo Cugelmin (brazil, Can-Am) 1:12 p h.
Kamion: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 5:53:33, 2. Dmitrij Szotnyikov, Dmitrij Nyikitin, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 3:15 p h., 3. Szerhij Viazovics, Pavel Haranin, Andrej Zihulin (fehérorosz, MAZ) 6:22 p h.
Állás az 5. nap után
Motor: 1. Ricky Brabec (amerikai, Honda) 16:51:34, 2. Sunderland 59 másodperc h. (2 perc büntetés), 3. Pablo Quintanilla (chilei, Husqvarna) 2:52 p h, ...43. Gyenes 5:25:56 ó h.
Quad: 1. Cavigliasso 20:57:30, 2. Ferioli 49:30 p h. (1 perc büntetés), 3. Gallego 1:05:26 ó h. (2 perc büntetés).
Autó: 1. Al-Attijah, Baumel 17:19:53, 2. Stéphane Peterhansel, David Castera (francia, Mini) 24:42 p h., 3. Roma, Haro Bravo 34:33 p h.
SxS: 1. Moreno Piazzoli, Araya Diaz 21:36:25 (2 perc büntetés), 2. Varela, Gugelmin 1:42 p h.
Kamion: 1. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) 19:45:37, 2. Szotnyikov, Nyikitin, Musztafin 11:54 p h., 3. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Igor Leonov (orosz, Kamaz) 16:45 p h.
Forrás: youtube, Opel Dakar Team