Legfrissebb hírek ÚJ

Dakar 2023: kiszállt a Yamaha, először rendezik meg a motorosok versenyét a márka nélkül

Dakar 2023: kiszállt a Yamaha, először rendezik meg a motorosok versenyét a márka nélkül

A kilencszeres Dakar-győztes Yamahánál úgy döntöttek, „elengedik” a motoros kategóriát a világ leghíresebb terepviadalán, s mostantól az SSV-ben igyekeznek sikert aratni. Elkezdődött az átalakulás, a változás a szakágban?

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Hiány
Az első, vagyis az 1979-es Dakar-rali óta nem hiányozhatott a Yamaha. A 2023-as viadalon viszont már nem lesz ott a motorosok között

A múlt dicsőséges, hiszen a francia Cyril Neveu rögtön az első (1979) és a második (1980) Dakaron a legjobb lett egy Yamaha XT 500-zal. Aztán jött a szintén francia Stéphane Peterhansel diadalmenete: „Mr. Dakar” 1991-ben egy YZE 750T-vel, 1992-ben és 1993-ban, 1995-ben, 1997-ben és 1998-ban egy YZE 850T-vel lett a legjobb. Ráadásként az olasz Edi Orioli 1996-ban szintén egy YZE 850T-vel bizonyult a leggyorsabbnak.

Az idei Dakaron a francia Adrien van Beveren negyedikként, az amerikai Andrew Short nyolcadikként végzett.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Átigazolt
A francia Adrien van Beveren a Hondához szerződött

A Yamaha elkötelezettsége a tereprali mellet nem ért véget, de a jövőben szorosabb kapcsolatot kell tartanunk ügyfeleinkkel, tovább fejlesztve a Ténéré 700-ban rejlő lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik vevőink számára, hogy újra felfedezzék a versenyzés kalandos világát” – nyilatkozta Éric de Seynes, a Yamaha Europe elnök-vezérigazgatója.

A márka szeretné elérni, hogy méregdrága, különleges versenygépek helyett a kereskedelemben kapható kalandmotorok szerepeljenek a viadalokon, hiszen a 450-es kategóriának nincs megfelelő „utcai bázisa”.
„Bár a Dakar nagyrészt közel tudott maradni gyökereihez, még akkor is, amikor el kellett hagynia Afrikát, a világ amely körülveszi, jelentősen megváltozott. Terepmotoros ügyfeleink ma már más elvárásokat támasztanak, más termékeket keresnek, és ki kell szolgálnunk őket, ha kapcsolatban akarunk maradni velük. Ezért úgy döntöttünk, hogy véget vetünk hosszú történetünknek a Dakar-ralin és a tereprali-világbajnokságon, viszont megerősítjük elkötelezettségünket a Dakaron a Yamaha YXZ1000R SSV-vel” – tette hozzá Éric de Seynes.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Legenda
A francia Stéphane Peterhansel hatszor vezette győzelemre a márkát

A vassal egyébként a Yamaha 2021-ben és 2022-ben is rajthoz állt már, a negyedik és a hatodik pozíciót kaparintotta meg az SSV-kategóriában.

 

Forrás: youtube