Jubileumra készül a Dakar. A világ leghíresebb, leghosszabb és legnehezebb tereprali-versenyét 1979-ben rendezték meg először, 2018-ban (január 6-20.) pedig a negyvenedik felvonás következik. Folytatjuk a múltidézést, mert sztorikból kifogyhatatlan az esemény.
A jövő esztendőben Peruból indul a show, aztán a mezőny Bolíviába látogat, majd egy hatalmas argentínai csapatást követően ér véget a kaland. A Dakarnak 2009 óta Dél-Amerika ad otthont – a 2008-as viadalig Afrikában száguldottak a résztvevők, de akkor a terrorfenyegetés miatt elmaradt az esemény és kontinenst váltottak a szervezők.
1983, Szahara. A nyolcadik szakasz normál körülmények között indult, de hirtelen, alig néhány tucat kilométer megtétele után felerősödött a szél, felkorbácsolta a homokot és a látómező szinte nullára csökkent. Sokan a sivatagban rekedtek, több embert ki kellett menteni, a helikopterek nem tudtak felszállni. A motorosok következő szelektívjét törölni kellett.
1987, Afrika, Niger, Dirkou. Egy évvel azután, hogy a verseny megálmodója, a francia Thierry Sabine helikopter szerencsétlenségben az életét veszítette, amolyan emlékszakaszt rendeztek a Dakar atyjának a tiszteletére, akinek a hamvait egyébként szétszórták a sivatagban. Látványos tömegindítással rajtoltatták el a mezőnyt – szívszorító volt látni a finn Ari Vatanent és a többieket...
2016. Kilencszeres rali-világbajnokot igazolt a Peugeot, amely az előző évben nem mellékesen huszonöt esztendő után csatlakozott újra a mezőnyhöz. A francia pilóta nem okozott csalódást, a futam első felében, három szakaszt is nyert és az élen állt. Igen ám, csakhogy a ralis részek után jöttek a terepes, trükkös szelektívek, s bizony Loeb rutintalansága kiütközött: leamortizálta autóját, elakadt a homokban, s így végül kilencedikként ért el a Buenos Aires-i célba. A tanuló időszaknak azonban már vége, idén már második volt, 2018-ban pedig a győzelemre esélyesek között említik.