A Nissan a (terep)raliban is környezetkímélő üzemmódba kapcsolt. A 2021-es digitális koncepció bemutatása után a japánok leleplezték az összkerekes Juke Hybrid Rally Tribute-ot, amely az 1971-ben a Kelet-afrikai Szafari-ralit nyerő Datsun 240Z-nek állít emléket.
A hibrid Nissan Juke technikáját kapta meg, vagyis van benne egy 94 lóerős, 148 newtonméteres csúcsnyomatékkal rendelkező benzinmotor és egy 49 LE-s (205 Nm) villanyos technika. Plusz 15 kW-os nagyfeszültségű indítógenerátor és egy vízhűtéses 1,2 kWh-s akkumulátor. A teljes rendszer 25 százalékkal komolyabb, mint a gyári, utcai kiadásban dolgozó aggregát.
A (terep)ralis Juke mindig elektromos üzemmódban startol, vagyis az indulósebesség, a „rakétarajt” garantált. A sebességváltó a lehető legjobb ütemben kapcsolja a fokozatokat, miközben a gép károsanyag-kibocsátása alacsony.
A Juke Hybrid Rally Tribute formaterve az ikonikus Datsun 240Z-t idézi. Megnagyobbították a kerékíveit, így bőven elférnek a nagyobb (terep)abroncsok, a motorháztetőn és a tetőn elhelyezett LED-es fényszórók pedig időutazásba repítenek, hiszen a fél évszázaddal ezelőtti stílust követik. Komoly alvázvédelemmel látták el a járművet és a futómű, a felfüggesztés is speciális, terepkompatibilis.
A Kelet-afrikai Szafari-rali győztesének tiszteletére a Juke motorházteteje és a kerékszettje fekete, az autón láthatóan a korabeli szponzorok logói és a 11-es rajtszám is.
A beltérben acélcsöves bukókeret található, ez merevebbé teszi a karosszériát és megfelelő biztonságot, védelmet nyújt egy esetleges balesetnél. Hátul nincsenek ülések, ott a pótkerekek kaptak helyet.
Van benne négypontos biztonsági öv, tűzoltókészülék, Alcantara kormánykerék, míg a pilóta és a navigátora fejhallgatós adóvevővel kommunikál egymással. Kifejezetten dögös lett a vas, és ami még fontosabb, készen áll a homok- és kősivatagi csapatásra.
Forrás: youtube